fredag, juli 18, 2008

Idag kommer pappa!

Idag kommer min pappa upp hit. Som det ser ut iaf. Han skulel besikta bilen först men han sa att han kommer till 90% säkerhet. Så det ser bra ut, men han skulle ringa innan. Men han saknar barnen det märker man.
Sa först till mig att han bara kommer om bilen går igenom besiktningen. Sen fick han prata med barnen och när jag fick tillbaka luren så sa han att han ju får köra etttag med bilen även om den inte går igenom :P Så han kommer nog. Då ska vi smälla upp väggarna till våran blivande bastu:) Ska bli så skönt i vinter att få ha en bastu som man kan värma sig i :)

Åh, vad jag längtar efter att få inreda där utanför bastun sen.. har sååå många idéer :) KOmmer nog iaf att gå lite i turkost där. Kommer bli min lilla spa-avdelning i huset. Kommer spendera måånga timmar när det är klart där :)

Och just ja.. världen är bra liten. Längre ner ser ni ju ett inlägg om en tävling jag är med i.. Tror jag kanske kan ha sabbat mina chanser att vinna lite. För det första så ska tilläggas att det är första gången jag är med i en sån tävling. Men jag hittade iaf den tävlingen hos Hanna, min mans brorsdotter nere i Helsingborg/Skåne. Alltså på hennes blogg. Och så går jag med i den också. Sen tänker jag att det känns lite dumt att bara vara med i en tävling hos nån bara för att liksom. Så jag tänkte att jag ju kunde läsa in mig lite på bloggen som tävlingen finns på. Sagt och gjort. Och helt plötsligt så dyker det upp en bild på 3 tjejer varav jag ju faktiskt känner den ena lite grann. Hon är nämligen bra kompis med min mans bästa vän. Så hon och Lars var med mig och Alex ut på juldagen i Sundsvall:)
Sen var jag, Lars och hans dotter ut till Li:s mammas trägård som hon fixat till. Har anlagt en början till en feng-shui-trädgård och vi var där på premiären :)

Li hade väl semester från sitt vanliga jobb i storstan, men jag tror inte hon hade så mycket ledighet här vad det verkade som. Hua, vad de hade jobbat med alla blommor och stenar de ade släpat dit. Men fint vart det, och det ska bli kul att se när allt har kommit på sin rätta plats:)

Men som skrivet, världen är bra liten ibland :)

Iaf så har jag lugna gatan här hemma nu. Barnen har sprungit ner till grannarna och leker med barnen där. Ska passa på att njuta för snart kommer väl alla hit och ska leka :)

1 kommentar:

Brummagumman sa...

Härligt med bastun nurå! Jag lär dyka upp och snylta på den i höst då ;)