lördag, september 06, 2008

Sköönt!

Fy vad skönt det var att ta sig ett bad. Blir inte så ofta man gör det utan det blir ofta att man tar sig en dusch bara.
La en mask på ansiktet också. Inte en daggmask eller så utan en som huden mår bra av :) Blå var den.. ljusblå... och luktade väl inte så himla gott. Men den gjorde vad den skulle :)

Har också målat naglarna på alla 20 naglar som jag har. Fast jag vet inte om nagelstumparna jag har på lilltårna räknas?
Går knappt att måla dem eftersom de är så små.
Noppade ögonbrynen också.

Rakade även bort lite päls på kroppen. Så nu fryser jag lite. Vet inte om det beror på det eller om det är för att det är kallt här inne?!
Smörjt in kroppen och ansiktet med diverse smörjor som också gör susen med huden!

Hittade inte boken som jag tänkte läsa heller. Har han gömt den för mig?!
Hittade en tidning jag fick av svärmor som jag läste ist. Tara heter den. För typ kvinnor över 40.. eller vad det över 50?
Kändes iaf när man läste den att min ålder inte var deras målgrupp.
Inget jag kommer att köpa själv.

Det som är kvar nu är att vänta på att håret ska torka. Har nu gjort som man ska göra tydligen. Tvättade håret som vanligt och balsamerade det. Redde ut håret så det inte skulle vara nån tova eller så där.
Sköljde ur och la en handduk runt det. Jag har alltså inte försökt att gnugga det torrt alls.
Jag är ju ganska så noga med mitt år annars, men det där hade jag ingen aning om faktiskt. Som jag har gnuggat tidigare?!

Väntar nu in min man som borde komma om en liten stund. Beroende på om det har varit mycket folk där såklart.

Men nu vill jag faktiskt ha hem honom så jag kan få ta på honom. Gosa ner oss i soffan en stund så han får varva ner innan vi drar oss mot sängen.
Tydligen så är han ledig från sitt ordinarie jobb imorn vilket jag tycker är såååå skönt!
Tror ni vi ska mysa hela dagen eller? Man får liksom passa på här hemma.

Längtar sååå tills den dagen kommer då vi ska flytta tillbaka till Sundsvall. Eller ja, det blir ju bara för mig det blir tillbaka.. men iaf.

Då kommer vi få mycket mer tid tillsammans eftersom det inte försvinner en massa tid på resor till och från jobbet.

Ska nog faktiskt ta och bläddra lite i huskattaloger nu. Se om jag hittar våra drömmars hus.

Ja, det ska jag ta och göra nu så jag tar mitt glas med blåbärsdryck och bänkar mig i soffan:)

Sov gott!

Inga kommentarer: