måndag, oktober 27, 2008

Min helg!

Oj vilken skön helg jag har haft. Min man har varit ledig så vi har fått en himla massa tid tillsammans.

I fredags så tog vi det bara lugnt. Åt hemmagjord pizza till middag. Myste supermycket med barnen och hade det allmänt mysigt. Vi fick även lite tid ensamma med då barnen var in på disco på Mias skola. Där hade de superkul! Fick dock åka in och hämta dem en ½timme innan det slutade då Jacob ville hem då. Mammas pojke :)
Mia hade iaf dansat tryckare med 2 killar! Min dotter hade dansat med nån av tjejerna i den högstadieklass som ordnat discot.. och min son hade dansat tryckare med en kille! :)

Min lördag var även den tokmysig. Vaknade och drack frukost. Åt även lite fast frukost med barnen.
Tog även tag i en del av tvättberget som vi samlat på oss.
Vid 12-tiden fick vi besök av en kollega till min man och hans sambo och hennes barn.
Himla trevliga var de.
Jag fick lära mig mycket när de var här.
T.ex om man talar om porrfilm, och inte vill att barn ska höra vad man säger så kallar man det för gympafilm! Det hade jag ingen aning om innan. Hur vi kom in på det? Jo.. kollegans sambo hade nämligen laddat hem fäbojäntan i studiesyfte då hon hört så mycket om den!
Hon sa att hon innan det nog var den enda som inte sett det. Jag var då tvungen att säga att jag fortfarande inte gjort det.
Borde jag kanske se den?

Åt även varmkorv med bröd till lunch när de var här och efter det så bjöd vi på tigerkaka som jag och min man bakat tillsamans med kärlek. Jättegod var den.
När alla var mätta och belåtna så gick vi ut och lekte med hundarna. De har nämligen också en Rottis. En stooor kille som heter Diesel.
Oj vad våran tjej hade kul med honom :)
Innan de for fick jag lära mig en till sak. Sambon där fyller visst 32 iår. Och hon sa att det är då man blir tant. De hade jag ingen aning om :)

Resten av dagen så tog vi det lugnt.
Åt kycklingvingar och klyftpotatis. Barnen fick lördagsgodis (och vi med).
Sen så blev det så att min man spelade lite på 360:n. Jacob tittade på och jag slog på nån film åt tjejerna. Själv så spelade jag lite spore!
Efter det så vart det film och mys för mig och älskling med!

Söndag då.
Gjorde inte mycket alls även denna dag. Eller jo. Min man sa att vi skulle tvätta bilarna. För snart kan man inte göra det hemma längre. Han tvättade sin med skum och allt. Jag sköljde av min och sa att det var bra så. Men det dög ju inte emligt min man så jag fick så snällt kavla upp ärmarna på jackan och tvätta min med skum även jag!
Nu är den ren iaf och jag hoppas slippa detta på ett tag!
Middag blev idag fläskfilégryta. Jacob tyckte INTE om den. Ja, tjejerna var inte så hinla förtjusta de heller. Men de åt iaf. Jag och älskling tyckte iaf att det var jättegott :)

Efter middagen blev det film och mys i soffan för hela familjen :)

Nu har vi en ny vecka framför oss och vi ska ha barnen denna veckan med. Eller iaf fram till Torsdag. Barnen har ju lov och deras andra föräldrar jobbar. Så då är de här ist.
Sen ska Mia till sin mamma på torsdag och mina barn får vi se när de ska hem till pappa.
Ska bli himla mysigt att få ha dem här hemma när det är lov.

Inga kommentarer: