söndag, mars 16, 2008

Söndag då

Söndagen för mig har gått i lugnets tecken. Vaknade först runt 9-tiden och tänkte kliva upp, men somnade visst för vaknade strax innan 12 sen! Har inte sovit så länge på ett bra tag nu. Väckte älsklingen och så gick vi ner, han gjorde kaffe, jag satte mig ic soffan och läste.
Ett tag satt vi bara och slökikade på tv och hade de mysigt. Vid 14 ringde Tommy och sa han skulle komma upp sen men han var fortfarande inne i stan. Käkade pizza. Efter de lagt på vart Johan sugen på pizza men visste inte om han orkade åka till stan.
Jag kläckte den ljusa idén att han ju kunde ringa Tommy och höra om inte han kunde köpa med sig hit? Och de gick ju finnemang de :)

Sen vart de pizza som Tommy kom hit med. Gott.

Tommy gick hem en stund för att komma tillbaka en stund senare som sen vart några timmar. Han somnade hemma :)

Efter pizzan så fick jag lite städmani.. lite jobbigt med tanke på att jag ju städat typ allt. Hittade lite tvätt att vika och lite mer att tvätta. Kom även på att jag skulle byta ut alla värmeljus som brunnit upp. Så nu lyser det så fint i hela tv-rummet.

Disken slapp jag ta hand om efter igår för den tog Johan hand om.

Efter att vi sett lite mer på tv så gick jag och tog ett bad. Tog med min nya bok och låg o läste den.

Väl uppe ur badet så smörjde jag in mig med diverse krämer, plockade ögonbrynen och fixade naglarna. Så vart man lite uppfräschad där:)

Och nu sitter jag här. Har bestämt mig för att eftr jag har blivit klar med Jacobs rum nu i veckan så ska vi fixa klart våran garderob vi ska bygga i sovrummet så de blir gjort nån gång.
Så i veckan ska jag åka runt och kika på vad materialet går på.

Sen har jag beställt en massa bardumskataloger. Ska ju ta tag i det nu med. Har ju trots allt en vattenskada som måste bort. Och nu är det ju snart vår så då kan vi ta tag i de. Vill ju inte öppna upp i vägen ut mitt i vintern. Blir ju kanske aningen kallt de, även om de blir klart på en dag. Ändå.. kallt att stå och greja med de i vintern.

Men snart så. Har ju redan valt ut kakel å så dit in, som dessutom var några 100:- billigare per kvm än jag trodde. Bra skit de!

Nä, nu ska jag sätta mig och kludda ner hur de ska se ut i badrummet.

over´n´out

Inga kommentarer: