fredag, mars 14, 2008

Tråkdag

Tråkdag är vad det är idag!

Sitter ensam hemma, utan barn och utan man.
Barnen är hos sin far och min man jobbar.. tills sent ikväll. Lär ju komma hem vid 22-23-tiden.

Jag har åän så länge roat mig med att hänga tvätt, tvätt mer. Städat barskåpen, och rummet de står i. Städat halva tv-rummet och diskat.

Vad som står på planeringen är att:

Städa klart tv-rummet.
Bära ut grejor i förrådet.
Städa köket.
Åka och handla + panta all pant som står och tar plats.
Åka till återvinningscentralen med massa saker som ska dit.
Städa toaletten.
Byta i kattlådan.
Städa i gästrummet.
Städa Jacobs rum.
Dammsuga och torka golvet på båda våningarna.
Byta sängkläder i alla sängar.
Städa toaletten uppe.
Riva bort tapeterna i Jacobs rum så de kan bli klart där nån gång.
Vika tvätt.

De är de jag kommer på nu. Som ni ser har jag en del att ta tag i. Jag borde hinna med allt, förutom kanske att hinna få bort all tapet i Jacobs rum.

Men.. då borde jag inte sitta här... eller hur?!

Men vart ska jag få orken ifrån?
Nån som har tips?

*suck*

Inga kommentarer: