fredag, oktober 19, 2007

Helg

Ja, nu är det helg.. och jag börjar jobba kl 16. Superkul.
Gårdagen ägnades åt att städa. Skulle även ner i den läskiga krypgrunden och kolla varför avfuktarn inte går. Det gick sådär... jag fick igång den, men jag höll på att slå ihjäl mig. Typiskt mig. De som var knas där var att en sladd hade blivit brännd? Väldigt gammal skarvsladd, så jag tog bort den och fick igång avfuktaren. Men när jag skulle upp genom hållet igen med mina korta ben.. så tog jag stöd med benen på nån grej, som inte höll... så jag höll på att trilla ner på en bräda med spik. Skrapade vänster sida under armen och slog högra benet så jag knappt kan gå. Så nu har jag lovat mig själv att inte ha nått mer med den läskiga krypgrunden att göra.. inte när jag är ensam hemma iaf.

Efter de så städade jag en hel del. Så nu är det fint här hemma. När älskling kom hem blev det sen middag. Langos. Sååå gott!!

Sen vart de film och somna i soffan. De som var annorlunda denna kväll var att även Johan somnade och missade slutet av filmen :)
Hör inte till vanligheterna.

Så idag...
Vart en jättebra dag idag.. redan. Min bästa kompis Malin ringde och sa att hon nu är 50% sjukskriven. Det betyder att jag har fått ett vikariat på 50% på hennes jobb. Vet ni?? Det är DAGTID!!!!

HUr skönt som helst. KOmmer att jobba mån, ons, fredag där tills hon får havandeskapspenning, blir mer sjukskriven eller helt enkelt får den lilla bebisen de väntar på :)
För då blir nog vikariatet 75%
Så skönt med dagtid:)

Hennes bebis förresten, den väntar jag med på. Fy vad gosigt de ska bli att få gosa med en bebis. Tror de var ett tag sen sist.

Jag har ju iofs mina bebisar, men de är ju 4 och 6 år gammla.

Nä, nu ska jag ta och äta nått, magen skriker åt mig.

Over´n´out

Inga kommentarer: