fredag, oktober 05, 2007

Nytt försök

Jag vill inte riktigt ge upp med mina försök till att bli en riktig blogger. Men om sanningen ska fram så går det inge vidare.
Jag kan ligga i soffan/sängen/köksgolvet och fundera ut vad jag ska skriva i min blogg. Men det blir inte så mycket mer än så. Var ju i november förra året jag skrev sist.

Så jag kan nog inte sälla mig till gruppen seriösa bloggare.

Det som har hänt mig sen sist är ju iaf att jag nu är gift med min fantastiska man Johan.
Bröllopet gick av stapeln den 14 juli. En helt fantastisk dag. Bilder kommer att komma så ni får se.

Vi har det superbra som gifta och ja... de känns faktiskt annorlunda att vara gift. Det ÄR skillnad om man jämför med innan. Nu är det liksom VI, bara VI.

Annars är det mesta sig likt för mig iaf. Jobbar kvar på mitt varannan vecka jobb. Vilket fortfarande är väldigt skönt eftersom jag då är ledig de veckor vi har barnen. Så då går jag in i rollen som bullmamma... eller försöker göra mitt bästa iaf.

Har iaf fått ett extrajobb med, PÅ DAGTID! Känns jättebra speciellt som de kan leda till en 75%-tjänst eller heltid. Det är min bästa vän som jobbar där annars. Men dem ska ha bäbis i januari. Så med lite tur så kanske man kan ta hennes vik, när hon blir sjukskriven/havandeskapspenning/mammaledig :) Skulle passa mig alldeles utmärkt att slippa alla kvällar helger.

Och jag vet ju att jag kommer att sakna farten och fläkten på mitt ordinarie jobb, men jag kan iaf jobba kvar där lite då och då:) Vilket känns bra.

Annars i våra liv så har min man fått nytt jobb vilket känns otroligt bra, för nu har han äntligen kommit ifrån kock-branchen.

Jobb på securitas vilket resulterade i att han var tvungen att dra ner till Stockholm (solna) på utbildning i 2 veckor.
Kändes ju sådär kan jag säga. Har inte vart ifrån varandra så länge innan.

Men vi gjorde såhär. Fixade med de andra föräldrana så de kunde vara hos sina respektive föräldrar på helgen. Mina 2 hos sin far och hans dotter hos sin mor. Så jag bokade biljett på ybuss och drog ner till honom. Kostade mig HELA 100:-/natt att bo med honom i hans rum. Och sängen var det inga problem att få plats i. Deras enkelsängar var 1,40cm. De klarade vi oss på. Bråkade lite om täcket bara :P

Där nere tog vi de bara lungt. Åt god mat på massa olika resturanger, shoppade åt oss, barnen å så:) Drack gott och hade de trevligt på kvällarna. Underbart och väldigt avslappnande.

Dock inte såå kul att åka hem på måndagen. Hade ju inga barn denna veckan så de skulle bli extra tomt hemma. De var superjobbigt.

Men så äntligen kom han hem min älskling. Vilket känns alldeles alldeles underbart. Åkte och hämtade honom på tågstationen.

HAr väl nästan aldrig känns så bra att få hålla om/bli omhållen(?) av honom.

Nu har han iaf åkt till sitt nya jobb, första dan.

Och jag sitter här och försöker bli en blogger, i väntan på att golvet ska dammsuga sig själv, gärna moppas med. Att tvätten ska hänga sig själv och lite annat.

För om de blir så att det faktiskt händer så behöver jag inte åka till mitt jobb med dåligt sammvete.

Håll tummarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, du är jue en riktig blogger när du väl kommer igång. Fortsätt så. [;