måndag, oktober 29, 2007

Veckan som gått

Nu har jag varit lite lat...
Så här kommer veckan som gått.

Måndag: Jobbade på dagis, hämtade barn på dagis och skolor. Hem och städa och laga mat.

Tisdag:lämna barn på dagis och skola. JObba på dagis, samla in barn, åka hem och laga mat å slappa.

Onsdag:se tisdag.

Torsdag: LEDIG! Lämnade Jacob på skolan och tog med Leija hem till min nyopererade mor. Hade med oss hembakade bullar som vi fikade.

Efter de åkte jag å samlade in resten av barnaskaran. Hem och greja, laga mat och tvätta lite grann.

Fredag: Tog ledigt åt Jacob. Johan hade lånat en typ liten lastbil eller nått av en kompis, så vi tog och rensade en massa skräp som vi åkte med till soptippen. Eller de 2 första lassen åkte bara Johan och Jacob med. Medans så bakade jag och Leija bullar. Gottigt!
Sista lasset åkte jag och Leija med fast i min bil. Efter vi vart på soptippen åkte jag å Leija och hämtade Mia på skolan, sen åkte vi och mötte upp Jacob och Johan på en tapetaffär och beställde tapeter till vårt sovrum. Sen vart de mcdonalds. Lite lat får man vara när man haft fullt upp hela dan.
Sen vart de bara att vara hemma och lata sig, eller jag bakade en tigerkaka med.
På kvällen grillade vi varmkorv i våran kamin. Jättegott:)

Lördag: Var vi hemma och slipade och spacklade i sovrummet. Vill att de ska vara klart nu, men på torsdag kommer tapeterna. Längtar. Vill sova i vårat rum nu!
Lördagen var annars rätt lugn. Åkte ner till invigningen av våran nya affär vi har här i brunne nu. Jätteskönt att ha en affär som bara ligger 2 km bort ist för 2,2 mil. Var supermycket folk där och så fick jag en ros när jag betalade :)
Annars var de en lugn dag i övrigt.

Söndag: Johan jobbar, och jag spacklar det sista i sovrummet. Snart klart med grundarbetet. Ska åka och köpa nytt golv dit med, får nog göra det på tisdag tror jag. På kvällen skulle jag även åka på ett ljusparty hos min mamma som syrran hade där. Vart lite sen då bilen krånglade lite. Så helt plötsligt så börjar en långtradare tokblinka åt mig bakifrån. Stannar bilen och en gubbe kommer fram och säger att de brinner under bilen!!!!
Skyndade mig ut och tog ut alla barnen som satt i baksätet. Den andra från långtradaren tog barnen och satte dem i långtradaren då vi stog på E4:an. Väldigt snälla var dem. De larmade 112, så de kom 2 brandbilar och en polisbil. JAg vart väldigt chockad och satt å grät i långtradaren. Nu brann ju inte bilden ner, men tydligen hade de droppat olja på grenröret så de hade slagit flammor under bilen. Men jag vart rädd. När jag skulle ut ur lastbilen så var jag tvungen att spy. Mådde rätt taskigt då. Men brandmännen var helt underbara, polisen lika så. och långtradarchaffisarna.. de var toksnälla även de. Måste kolla om man kan tacka dem på nått sätt.

Hade ju då iaf ingen bil att ta mig nånstans med, så vi fick skjuts hem till mamma med brandbil. Inte alltid man får åka en sån taxi. Barnen var iaf jättenöjda:) tur de fick nått annat att tänka på. Väl hemma hos mamma så han jag med att beställa nått doftljus. Sne kom Johan och våran snälla granne Tommy och hämtade oss, sen åkte vi hem till Johans mamma och hämtade hennes bil som vi ska få låna några dagar så jag kan ta mig till och från jobbet.
Sen åkte vi hem. Jag och johan la barnen som somnade utan problem. Vi la oss i soffan och försökte se klart en fil, och faktiskt så var det Johan som somnade i soffan.. inte jag! Jag såg faktiskt klart filmen:)

Och nu är det måndag igen, jag ska leverar barn till sina andra föräldra:Mia till sin mamma och Jacob och Leija till sin far.
Sen ska jag på p-möte på jobbet och så ska jag jobba efter de. Hoppas de blir en lugn dag eller iaf så jag kan sluta tidigt då jag ska upp tidigt imorrn och jobba på dagis.
Ska jobba där tis, ons och fredag där.

Så det var min lilla uppdatering över veckan som gått.

over´n´out

1 kommentar:

Brummagumman sa...

ny vecka nu =)