söndag, oktober 14, 2007

Min helg

I fredags så skulle jag ta med min mamma och Leija och åka ut till birsta medans Jacob var på skolan. Sagt och gjort, vi åkte ut och tog en sväng på ikea. Hittade massa saker som ska inköpas. Bl.a. nytt tyg till våran soffa.

Efter de gick vi in på birsta city. Där han vi inte långt. tog rulltrappan upp. I den trillade Leija och slog ett jack rakt genom överläppen, slog upp ett jack innanför underläppen och repade tänderna. Såå, de vart en tur på akuten ist. Väl där så var de ingen fara med tänderna. Och såret var de nära att de skulle sy, men de tejpade ist. Skönt de.

Och hon var superduktig min dotter :)

Efter de så åkte vi hem till mamma med henne och syster Stina som också var med, sen hämtade jag Jacob och så åkte vi och hämtade Mia. Sen handlade vi lite och åkte hem.

Vart en lugn fredag med mys i soffan och så.

På lördagen åkte vi ner till birsta igen för att Johan skulle köpa en telefon av en kille. Helt ny. Killen hade vunnit den på nån sån auktion för typ ingenting. Så Johan köpte de tokbilligt. Gick runt och kikade lite innan vi åkte på mcdonalds sen hem.

Väl hemma gick jag ut och städade upp på gården, så nu får de komma mer snö. Cyklarna är undanplockade och alla leksaker i lekstugan. Polen har jag kastat bort då de var nått liiitet hål så luften åkte ur.. och vi hittade de aldrig.. så de får bli en ny nästa år ist.

Sen hade vi tv-kväll med barnen. Johan vart trött å gick å vila(sov) Jag å barnen satt kvar i tv-rummet. De kikade på tv, jag läste en bok.

Vid 22 var barnen jättetrötta så de fick gå och sova. Var uppe lite extralänge, men det var ju lördag.

Efter jag lagt barnen gick jag å väckte min man. Vi satte igång en film och hade de mysigt i soffan.

Som jag somnade i senare:P

Idag har jag städat en hel del inne. Tvättat och så.

Och ska snart åka ner till sundsvall och lämna barnen hos mamma för att sen gå på p-fest med arbetskompisarna.
vad som står på planeringen verkar dock inte så många veta.
Den som lever får se.

over´n´out

Inga kommentarer: