torsdag, oktober 11, 2007

Tillbaka

Nu vart det nån dag som jag inte kunde blogga. Och det p.g.a att jag har somnat så tidigt hemma. Därav det uteblivna bloggandet.

Men de som har hänt är iaf att i tisdags så somnade jag i soffan kl 22:00. Vaknade kl 00 och la mig i sängen ist för att sova i soffan.
Vaknade typ okristligt tidigt då jag skulle jobba på dagis i onsdags. Klev upp kl 05:45. Vet inte om jag gjort det tidigare i hela mitt liv. Men men. Bara att klliva upp och väcka de stackars barnen och dra iväg. Lämnade J på skolan och L på dagis. Sen iväg på jobbet. Gick ok. Första gången jag gjorde äcklig tjockpannkaka med äcklig bacon i. Alla tyckte de var jättegott, men jag stog över den maten.

Sen när jag jobbat klart så åkte jag till dagis ochhämtade upp Leija och åkte till mormor en sväng då Leija saknade henne. Vart där en kortis innan vi åkte och hämtade Jacob på skolan. Sen handlade vi på ica maxi och for till härnösand där vi hämtade Mia på skolan. Sen for vi hem och började med middagen. Hade assistans av alla barnen. Nån torkade bordet nån dukade och alla hjälpte mig med att fixa iordning lasagnen. som också var första gången jag gjorde. men de vart bra. Riktigt gott faktiskt. Fast killarna i familjen tyckte de var sådär med fullkorspastan.

Efter de vart man helst sänkt. Barnen Var vildare än vildast. Jag och Johan satte oss i soffan och tog de lugnt.

Efter att vi sen lagt barnen så såg vi på nyaste och tydligen sista beckfilmen. Men i vanlig ordning så missade jag slutet för att jag somnade. Jätteovanligt de...
Får se slutet idag innan johan kommer hem från jobbet.

Så var vi framme vid dagens datum som började med att vi försov oss. gaaah. Var bara att klä på barnen som redan var vakna!? klä på sig själv och rusa ut i bilen. Väl i den hade jag ju typ tomt på bensin. Var det bara att ta "genvägen" vi härnösand till sundsvall för att tanka. Droh ju inte alls ut på tiden.

När vi var nytankade och på väg mot s.vall så åkte vi förbi Kjell... Hansom åker på en gräsklippare genom hela sverige. Tutade lite på honom :)

Lämnade av Jacob i delfinskogen som hans klass var vid sen åkte jag å Leija och köpte lite fika på bakgården.

Och efter det åkte vi till CO och köpte plugg, skruvmejsel och en grillgrej så vi kan grilla korv hemma när vi eldar. 31:- var notan för alla de grejorna :)
Sånt gillar vi.

Så nu är vi hemma hos mormor och har fikat och ska snart bli bjudna på lunch jag och Leija.

Hörs sen!

Inga kommentarer: