lördag, december 13, 2008

Hejsan hoppsan!

Ser att det inte blev så himla mycket bloggande igår. Sorry!

Igår hade jag så himla mycket att göra bara.. eller nej! De hade jag igentligen inte.

Men jag klev upp kl 06 för att duscha och göra mig klar. Himla skönt det var att kliva upps å tidigt när man ska åka nånstans utan barnen. Då är det dem man ska se till så de hinner bli klar, sen tar man en hårsnodd och slänger in håret i, letar upp gårdagens kläder och far!

Men inte igår. Nya rena fina kläder, ren var jag med eftersom jag han ta en himla varm skön dusch! Ok, jag borstade inte håret.. men allt annat gjorde jag med. Rakade mig tom under armarna!!

Slängde iaf ner plattången och borste och lite annan som skulle med och for sen till Sundsvall.

Första anhalt var då dagis eftersom min underbara dotter hade luciauppträdande där. De var så söta, men finast var ju såklart min dotter! Sjöng med i alla sånger tom. Hon älskar ju att sjunga min dotter, bara inte på dagis. Vet inte varför.
Kanske för att hon här hemma väldigt ofta uppträder med egna sånger och texter. Och på dagis ska man ju sjunga det fröknarna vill?!

Hur som helst så var det himla vackert att se på. Efter de trallat klart så fick vi såklart gå in och bli bjudna på kaffe/glögg och pepparkakor/lussebullar!
Väldigt gott såklart. Barnen hade ju bakat det själva.

Efter det så åkte jag till min mamma för att hänga där ett tag innan jag skulle till min bror för att gratta honom.
Kom hem dit och blev bjuden på kaffe. Och så fick syster Stina platta mitt hår.. och så lockade hon det lite med. Blev så fin så.
Sen skulle mamma till brorsan och fika och leverera sitt paket. Så vi hände med.

När hon fikat klar så skjutsade jag henne på jobbet sen åkte vi för att kirra våran present till bror. Åkte på Siba först. Där fanns inte presenten kvar. Köpte lite dvd filmer åt barnen ist.

Åkte sen upp på mediamarkt och köptde filmen Juno åt min bror som han önskade sig. Kändes dock lite fjuttigt så köpte ett presentkort åt honom där med.

Tog även en sväng in på Arken när vi ändå var i närheten. Syrran skulle köpa hundgodis. Jag kunde såklart inte hålla mig så jag köpte godis med, hundgosdis då. Och 2 leksaker åt henne.

Hämtade upp Jacob på skolan efter det (hämtade Leija innan vi lämnade mamma på jobbet).

Sen kunde vi äntligen åka hem till brorsan för att fira honom även vi.

Fick god chokladmoussetårta och kaffe.
Han verkade även bli nöjd över presenterna :)

Inga kommentarer: