torsdag, december 04, 2008

HEMMA!

Nu är jag äntligen hemma efter en heldag i Sundsvall. Åkte ju som skrivet imorse för att lämna Jacob. Åkte sen hem till Sara.
Hängde där ett tag.

Gjorde sen oss klara för det som skulle hända idag.
Min kusin Maria ska ju gifta sig på måndag. Så gissa vad det var dags för idag??

Preciiis. MÖHIPPA!!!
Började med att vi skrev lite fint på ett lucialinne hon skulle ha på sig. Jag ritade jättefina hängbröst framme på det. :D

När alla var på plats så gick vi ut och min faster skickade ner Maria till tvättstugan för att hämta tvätten. Och där inne låg då hennes utstyrsel. Självklart en rosa tiara. Och så en ögonbindel.
Skrev på hennes brev att hon hade 5 minuter på sig att göra sig klar. Sen ta på sig bindeln och vänta. Vi lät henne stå där lite extra länge :)
Sen hämtade de ut henne. Alla vi var hela tiden helt tysta. De satte henne i min bil så jag kunde köra 1:a rundan dit vi skulle.
Den resan kommer jag aldrig glömma. Det första hon säger är att hon är åkrädd. Försökte att inte fnissa så högt.
Efter en stund frågar hon om det är detta som kallas pinsam tystnad? Nja, inte riktigt! :)
Sen kommer det som höll på att knäcka oss. Hon frågar om det kanske finns nån radio på i bilen. Ingen svarar ju givetvis och Maria tar då saken i egna händer.
Hon börjar nämligen pilla på alla knappar hon hitter. Slår på och av fläkten några gånger. Höjer och sänker värmen på både hennes sida och min. Trycker på massa radioknappar som inte funkar då radion inte är på.
Till slut får hon iaf igång radion, väldigt nöjd!
Men jag kan säga att medans hon försökte få igång den så var det inte lätt att hålla sig för skratt!!

Efter att ha lämnat dem hämtade jag andra omgången deltagare.
Vad hon nu skulle få göra var då att spela in en singel.
Ganska roligt var det där inne även innan vi kom. FÖr hon fick gå in i studion och vänta medans jag hämtade dem andra. Och hon såg ju inget då heller. Hon hade frågat studiokillen om hon skulle sjunga lite för att lätta upp stämningen. OM hon då visste vad hon precis skulle få göra :)

Iaf så hade de valt låten Tommy tycker om mig. Fast de hade bytt ut Tommy till Wille då :)

Jag missade dock när hon sjöng in den för jag var tvungen att hämta min son på skolan, hämta min hund hos min man, hämta min mamma på jobbet som skulle passa barnen, låta henne handla på ica, skjutsa hem barnen och henne till sig. Sen hämta ut pengar på 2 av de andra deltagarnas bankomatkort, och sen åka tillbaka. När jag kom tillbaka så var de klara.
Men ska få en kopia på singeln sen. Jag hoppas även det hamnar iaf en liten bit av dvd:n hon får med ute på Youtube :)
För det hela filmades nämligen också utan att hon visste om det!

Efter hon sjungit så fick hon stajla till sig för omslagsfoto också. Hela kittet liksom.

Sen vart det ner på stan för att sälja chokladpengar. Hon tyckte det var väldigt jobbigt. Men det är ju inte så lätt när alla är så tråkiga och inte vill hjälpa till. Så hela 50 öre fick hon ihop iaf.

Sen gick vi till Dragonhouse för att äta.
Och vilken muntergök som jobbade där. Nästan alla visste att de ville ha av buffén, men Maria visste inte vad hon ville ha så hon ville kika på menyn.
Jag frågade henne som jobbade om de hade någon meny?
Svaret jag fick var JA. Inget mer.
Eh, jaha, vart då?
Då svarar denna människa som jobbar som servitris.. Där.
Jag fick helt enkelt gå och hämta den själv. Där snackar vi service!!
Vi åt iaf tills vi storknade! Och hade otroligt roligt där efter vi ätit klart. Var väldigt länge sen jag skrattade så mycket!!
Maria kom även på att man ju faktiskt kan ha kul nykter?!

Jo, alla var helt nyktra. Maria ska operera sig imorn så alkohol var inget alternativ. Vi fick även passa in maten så hon han äta innan kl 6 :)

Summa summarum så har dagen varit otroligt kul. Vi kom iaf överens om att detta måste vi göra om snart, men då kan vi blanda in lite alkohol :D

Efter det skulle jag hämta mina barn. Det slutade med att min son ska sova hos sin pappa inatt. Så pappa får en mysdag med Jacob och jag en med Leija. :)
Marcus hämtar även Jacob på skolan imorn så hämtar Johan honom hemma hos Marcus. Vilket betyder att jag tar ledigt från dagis för Leija och stannar hemma heeela dagen :)

Tror ni jag och Leija ska mysa lite??


Kram och gonatt på er :)

Inga kommentarer: