måndag, december 22, 2008

Nyhetsmorgon!

Klev ju upp med min man idag strax efter kl 6! Jag vet, okristligt tidigt om man är ledig!
Men jag tycker det är rätt mysigt att sitta och dricka mitt kaffe i lugn och ro efter min man åkt till jobbet och innan barnen vaknar.

Satte mig då i soffan för att se lite på nyhetsmorgon och fick mig ett litet gott skratt.
En av programledarna sa att nu är det dags för kommersiella medelanden sen nyheter!

Funderade på vad det försnämnda kunde vara . Han knappt tänka klart den tanken innan reklamen började! :)

Sen sa de på nyheterna att FN har beslutat något som jag tycker verkar dumt. Nu har jag inte läst på så himla mycket om ämnet, men tycligen så har de beslutat något som gör att vi i Sverige måste höja gränsvärdet på ett ämne som kan finnas i en del nötter.
Och grejen med det värdet är väl att man kan få levercancer av det.
Känns som att iaf jag kommer att strunta i de nötterna från och med nu!

Blev även lite ledsen för pensionärerna skull. Tydligen är det så att de ska få komma ut 3 ggr i veckan. Men på ett hem det handlade om så kunde de inte hålla det för alla. Varför vet jag inte.. kanske inte hinns med?!

Men det jag funderar på... 3 ggr i veckan.. är inte det himla lite att få komma ut?
Jag hade iaf börjat ruttna!
Tycker väll att de ska få komma ut 1/dag minst!

Sen pratade de om att det var nån som brunnit inne.. om det var inatt eller så.
Och så sa det att 12 persoiner brunnit inne..

Här trodde jag de skulle säga under hela året..

Men det är bara i December!!!

Är inte det himla mycket???

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart att vi ska ses. Vi hörs efter jul. GOD JUL och hälsa hem till alla. Kram kram

Anonym sa...

God Jul!

Anonym sa...

Emmaaaaa! Nu saknar jag lite uppdateringar faktiskt! :)
Har julen varit bra ?? Kram!