tisdag, juni 24, 2008

Dags igen!

Nu är jag här och skriver igen :) Duktiga jag!

Tänkte börja med söndagen och vad vi gjorde då. Dagen började med att jag vaknade först av alla. Tycker det är superskönt att ha det lugnet innan alla andra börjar vakna till liv. Städade undan lite, diskade och tvättade och så:)

Sen vart det frukost med barnen(johan sov fortfarande)
Efter frukosten så gick jag till slut upp och väckte Johan som inte var såå sugen på att kliva upp. Men till slut så kom han ner efter en del tjat:)

Hade ju lovat barnen cirkus idag också, men orkade inte med det så fick bli på måndag ist. Tänkte vi kunde åka till nån lekpark ist vilket barnen också ville.
Sen kom jag ju på att vi kunde åka till västanå-fallet. Det tyckte barnen var en kanonidé så vi packade iordning fikaväska och packade oss in i bilen:)

Det är så vacker det där vattenfallet. Jag vart även supernyfiken på hur det ser ut där uppe.. där vattnet kommer ifrån. Men Johan ville inte gå upp i foppatofflor?! :)
Får ta det nån annan gång ist. Gick iaf upp så långt det var bra stig och kikade lite. Barnen tyckte det var jättefränt. Satt oss och fikade lite sen gick vi neröver igen.
Hittade hästar som barnen matade med gräs och klappade.
Jag tycker ju att hästar är lite läskiga, men jag klappade dem lite jag med :)

Sen gick vi vidare och kikade på massa gamla hus de har där. Nån gammal smedja ocg så. Kul att se hur det var förr liksom:)

När vi sett de som gick att se där vandrade vi tillbaka till bilen. La in fikaväskan och gick åt andra hållet. Fanns mer gamla hus där.

När vi sett allt drog vi hemöver igen. Sa att detta var ju ganska kul så nu ska det bli mer dagsutflykter med och utan barn. Skuleberget bla :)

Resten av söndagen gick i lugnets tecken iaf. Skönt att bara slappa.

Måndagen började ganska lugnt den med. Grötfrukost, gottigt!

Sen sprang barnen utoch jag gick och plockade lite och så. Sen när klockan började närma sig 14 så började jag packa allt som skulle packas åt barnen. De skulle ju tillbaka till sina andra hem.

Skulle ju lämna Mia till Roffe kl 15 på McDonalds. Kom dit kvart i!!!!!
Sällan jag är i tid kan jag säga. Men fick ju då sitta i bilen och vänta en stund. Mia sysselsatte sig med att tappa en till tand :)
Hon sa även att han skulle köra en volvo. Så det var ju det jag höll ögonen efter. Sen hittade vi honom ståendes utanför en röd liten bil :P

Efter vi lämnat henne så drog vi ner mot Sundsvall. Hem till mina barns pappa för att lämna barnens grejor och Leijas leksaker som hon skulle ta med till pappa.
Efter det så for vi förbi McDonalds så barnen fick i sig nån mat.

Sen drog vi ut till Malin för att hämta min Digitalkamera som jag glömt på midsommarafton.
Hade lovat barbeb att vi skulle se cirkustältet på vägen till Malin. Men det var ju inget tält där?! Brukar ju ha stått där tidigare? Men nu var det tydligen i hamnen. Jaja, lite knas det vart i planeringen nu då! Hade ju tänkt stanna till där innan och köpa biljetter, men fick då vänta med det.
Kom iaf hem till Malin och fick min kamera. Vart bjuden på kaffe, men ville inte ha då jag haft lite ont i huvet tidigare. Vart vatten och alvedon som fika ist :)

Sen när vi skulle åka så vart det så att Wille hängde med osspå cirkus med. Kom dit och det var ganska lång kö då. Hade ju inte öppnat insläpppet än då. Knatade fram och köpte biljetter. Är faktiskt helt sjukt dyrt med cirkus. För mig och 3 barn vart summan 970:- för att gå in!!!

Men barnen tycker ju attdet är skoj och det är ju bara en gång per år vi går, så det får väl gå.

Cirkusen var väldigt bra iaf, tyckte även jag. Leija älskade elefanterna och Jacob katterna. Wille tyckte det var lite dåligt att han som gjorde akrobatiska konster i luften inte hade fisktråd som snöre ist för de breda band han hade. För man såg ju dem så tydligt :D

Efter cirkus med sockervadd och allt så skjutsade jag hem Jacob & Leija till sin far. Saknar dem redan.
Pussades och kramades med dem iaf.

Sen skjutsade jag hem Wille till Alnö. Han gå igenom många saker under den bilfärden han och jag. T.ex. att Malin inte låter honom vara vaken hur länge han vill. Det ÄR ju sommarlov. Han sa att han inte visst hur han skulle lösa det där problemet:)

Sen vart det hemfärd för mig .
Kom hem till en trött man. Vi fixade lite vårrullar till mat och slog på en film som vi faktiskt såg klart... båda 2 !

Sen vart det sova och idag har jag inte gjort så mycket mer än läst blooggar och bloggat själv.
Ska gå ut nu och se om tvätten som hängt ute i 2-3 dar har torkat nu så jag kan ta in den innan de kanske börjar regna igen :)

1 kommentar:

Malinanan sa...

Vad mysigt med sådan utflykt man glömmer ju bort hur trevligt det är att bara göra något sånt. Ta med fika och gå till något trevligt ställe.