tisdag, juni 24, 2008

Tråkigt!

Det är vad jag har nu. Har vart såå duktig och tagit in tvätt, hänt ut ny och slagit på en ny maskin. Jag har tömt diskmaskinen och påbörjat en ny. Gjort rent spisen och torkat alla bänkar i köket och tagit med svinto på den rostfria delen så det blänker där nu. Torkat borden i köket och tv-rummet. Städat toaletten nere. Städat här i datarummet. Torkat byrån och skostället i hallen. Tömt kattlådan och spolat ur den så nu står den på tork och ska snart hälla i ny sand så är den klar också.

Som ni ser så har jag fått en del grejor på min lista klart!.

Det som återstår på min lista nu är att åka till återvinningen med glas och sånt. Handla lite. Vika tvätt som sen ska läggas in i rätt skåp. Städa gästrummet och bäda nytt där. Dammsuga och torka golvet på hela nedervåningen så är det klart nere.
Så ska jag vattna alla blommor i hela huset innan de dör. Städa i barnens rum uppe. Städa allrummet uppe. Och lilla toaletten då. Sen ska det dammsugas och torkas där med. Ska riva klart tapeten uppe där det ska bli garderob. Måste kolla om jag inte kan hitta nån roller som kanske ligger och skräpar nånstans så kan jag ju måla där med. Färgen finns ju redan inköpt.

Och när det är klart med städningen så ska jag hänga en till maskin tvätt och slå på en till så ska det vara tomt på tvätt sen. Då kan jag ta tag i och städa i tvättstugan efter det också.

Hm, nu när jag tänker på tvättstugan så ska jag nog ta och kika runt om jag kan hitta en torktummlare med. Vi behöver en sån.. kanske inte just nu... men vill ha en till vintern.

En sak till jaghar på min att göra lista är ju att klippa gräset. Och det borde jag faktiskt göra idag. Man vet ju inte när det blir uppehåll nästa gång med detta ostadiga väder!

När jag är klar med det jag hinner idag så ska jag ta en dusch. Fixa mina naglar tänkte jag, fila mina fötter och sen bara slappa och ta det lugnt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du städar gästrummet, då kan jag jue komma å hälsa på snart. [;