fredag, juni 20, 2008

Midsommarafton!

Japp. Det är midsommarafton idag. Vaknade före 9. Kollade ut på vägen till toa för att kissa. Vad ser jag? SPÖREGN!!!!! Inte ok!
La mig i sängen en stund till i protest. En halvtimme senare... slut på regnet och solen på g fram. Se vad lite protest och sura miner kan hjälpa ibland. Ska inte säga det till barnen dock att det FAKTISKT kan hjälpa ibland :P

Så vad har jag gjort nu på morgonkvisten. Hämtat in mina leggings som jag skulle ha idag. Hade hängt ute på tork, helt förgäves då kan jag säga. Var ju torrare innan jag hängde ut dem. Får se om de hinner torka inne nu. Annars får jag tänka om.
Har även sysselsatt barnen med tvätthögarna. Var och en får ju ta sin klädhög till sin garderob. De hjälpte även till med att få undan lakan och handdukar etc. Utom mina och Johans klädhögar. De får vi ta själva tycker jag. Nu när barnen är så duktiga på att ta hand om sitt kan man ju inte gärna be dem ta vårat med. Tror grejen med eget ansvar blir lite fel då om de ska fixa vårat med.

Sen har jag inte gjort nått mer än druckit kaffe och varit på toa- både 1:an och 2:an klart!

Nu ska jag ta och svänga ihop en västerbottenostpaj att ta med till Malin. Fixade ju gräslökspannacottan igår. Vart som det skulle med den:)

Sen ska allt packas som ska med. Brukar då bli packning för en längre semester när jag packar. Men ja, är ju bra att ha med sig ombyte så man kan klä sig efter väder:)

Ska in med allt i bilen med,kommer säkert glömma hälften. Men jag ska försöka ha lite koll på läget.

Fick ett sms av Malin för en liten stund sen också.

Hon meddelade att hon tappat bort sin telefon så det var Jens nr som gällde nu.
Varför blir man inte förvånad?! :D

Vi är så lika hon och jag :P


Nä, mer kaffe, packa, inte glömma kylboxen, fixa paj, in med alla i bilen och fara.

Ha en superbra midsommar så hörs vi imorn.. kanske :)

Over´n´out!

Inga kommentarer: