onsdag, juni 18, 2008

Hittat tillbaka igen!

Nu är jag tillbaka igen. Mycket tack vare Malin :)
Nu bloggar ju hon lite då och då så känner jag måste göra det även jag :)

Vad har hänt sen sist då?

Mycket tycker jag, ni skulle nog inte märka nått alls.

Men jag har ny hårfärg, ny frisyr och bättre hud i ansiktet :)

Här har ni en bild på mitt nya hår. Kan meddela att jag inte har nått slitet alls kvar i håret och är nog kortare än vad jag har haft på måååååånga år. Malin har längre än mig nu, vilket hon är nöjd över :)

Har även passat på att shoppa lite i veckan som varit.

Vart nytt schampo och balsam. Vart tipsat om detta av min underbara frisörska, och det är verkligen superbra för mitt hår och mycket drygare än vanligt schampo.
Köpte även ett serum som gör att håret blir glansigare. Funkar superbra det med:) Fotfil, eller rasp eller vad det kan tänkas heta har jag köpt med.. min fötter behöver VERKLIGEN det. Tror att det kommer ta lång tid innan de återhämtar sig efter typ 8 år som servitris. Hua!
Lite solpuder, brun utan sol till både kropp och ansikte, parfym och mascara blev det också.

Solpuder och fotfil köpte jag på Kicks i Härnösand. Och när jag betalade så fick jag en provförpakning med Clinique:s 1-2-3 hudvårds-serie.

Jag blir som ett barn på julafton när jag får provprylar:) Får aldrig det på Kicks Sundsvall. Nu handlar jag nästan aldrig där iofs. Men annars är Åhlens i Sundsvall min favorit när jag ska köpa smink. Och där får jag ALLTID prover. Kanske därför jag går dit jämt :)

Iaf så haf jag ju nu provat Clinique i 4 dagar och är supernöjd med det. Man märkte skillnad efter så kort tid redan! Min hy vart inte så bra av stressen på mitt förra jobb. Så detta känns som min räddning. Har nu beställt dessa i större stl än vad proverna var. Nu vill jag bara att de ska komma så fort som möjligt:)




Vad har annars hänt? Jo, jag har börjat riva tapet (Igen) uppe. Ska bygga en garderob i allrummet vi har uppe. Har snedtak i en del som inte används till nått alls. Så blir garderob där. Så snart klar med rivandet så ska jag bara måla väggen vit där. Har redan inhandlat färg och nu kom jag på att jag måste köpa en roller med för det har jag helt glömt. Måste inhandla golv dit upp med. Men de drar ut på tiden eftersom jag är lite lat. Måste ju mäta golven i de 3 rum som är kvar utan nytt golv där upp så man kan göra alla på en gång. Men jag ska ta tag i det... snart!

Känns ganska bra att innom en snar framtid vara typ helt klar med ena våningen! Nere kommer det kanske ta ett tag eftersom de lite annat där, Stora badrummet och köket som jag måste klura ut hur man ska göra med.
Men det kommer, jag har mina idéer.

Kattungar har vi fått också. 6 st blidde de. 3 av varje sort. De är såå söta. 4 veckor nu och har precis börjat busa med varandra. Man får hålla koll på vart man sätter fötterna nu kan jag lova.

Oh, just det ja!
Vi har ju fått våran gräsklippare lagad också!! Så nu har jag ensam klippt heeeeeela gräsmattan själv. Hade ont i armarna några dagar efter det men de var det värt. Är ju typ 2000 kvm att klippa. Men jag ser det som att jag fick lite träning av det. Nyttigt.. kan jag behöva.
Gräsmattan var iaf i STORT behöv att att klippas då vi inte klippt den nått alls i år- eftersom klipparen vart paj.
Gräset var i knähöjd på vissa ställen, men nu är det myycket kortare.
Alltså knöhöjd på Emma tänker nån kanske nu? Det är ju normallångt för gräs. Men det var Superhögt!!

Snart är det midsommar med. Längtar! Då ska hela familjen ut till Alnö. Ska fira med Malin & Jens med barn. Ska bli supermysigt.

Nu ska jag öra mig klar så jag och tjejerna kan åka ut till Malin. Jacob har sovit hos Wille inatt, så han måste ju hämtas hem. Sen måste det inhandlas lite som ska in i kylen. Måste ju hanått i magen idag med. Funderar på detta enkla.

Såå gott. Älskar typ allt på den tallriken. Måste bara inhandla lite parmaskicka och fetaost så

Inga kommentarer: