söndag, juni 22, 2008

Midsommarhelgen!

Hej hej.
NU har man haft en supertrevlig midsommarhelg.

I fredags bakades det paj och sen packade vi in oss i bilen för att bege oss till Alnö.
När jag kört 5 m ca så säger min bil att jag inte kommer ta mig så långt på besinen. Vi får alltså ta genvägen förbi Härnösand för att tanka. Bara 2 mil extra de. Kul!
Efter en till liten stund så kom jag på att vi glömt packa ner sängkläder. Ringde Malin som redan hade kirrat de. Tur :)

Väl där så gick jag, Johan, Malin, Jens och barnen ner till midsommarfirandet. De höll på att klä stången när vi kom. Vi hittade en plats och la ut filtarna.
När stången var rest så vart det dans runt stången för barnen och Malin:) De var sååå duktiga. Hade jag inte glömt kameran hos Malin så hade jag lagt in nån fin bild:)
Efter lekarna fick man köpa lotter. Och det här med lotteriet tror jag de behöver fundera lite extra på de här som fixade firandet i Slädaviken.
För det första så skulle de kanske börja sälja lotter redan från början. Men icke.
När det väl började sälja lotterna, ja.. då var det dags för mer lekar. Då vart de 2 lag av dem som var med.
Det var säckhoppning, skidåkning och spika i en spiktävling.
Där var de inte heller speciellt bra ordnat. Hon med micken var rätt yr.Tyckte det skulle bli bättre blandning i lagen men sen brydde hon sig inte om att fixa de. Så samma lag vann ju alla tävlingarna för att det var så mycket småbarn i det andra laget. Men men. Mina barn tyckte det var helt ok iaf. De fick varsin festis, minimal godispåse och en klubba som nog passerat bäst före-datumet för ett bra tag sen.
Efter lekarna så började då ÄNTLIGEN lottdragningen. Som drog ut på tiden. Tog sååå lång tid. Fattar inte planeringen där. Alla ville ju hem till sitt för att äta och umgås själva?!
Leija vann på en av sina lotter så Jens följde henne till lottbordet så hon fick välja ett pris. Hon valde en pricktavla med bollar som man skulle kasta fast på den. Då kunde vi ju iaf helt plötsligt inte gärna gå innan det var klart eftersom de andra barnen också ville vinna. SUCK!
Efter lååång tid fick vi iaf med oss barnen fast det inte var klart. Men det var verkligen bara skräp kvar då. Så vi gick.

Väl tillbaka i stugan så var det bara att duka upp potatis och mängder med olika sillsorter, lax och massa andra godsaker. Barnen åt köttbullar och potatis.

Vart ju då supermätt av allt så ingen orkade grilla.. inte ens senare. Eller jo.. grillad korv vart det som nattamat:)
Planerade ist att ta grillningen som lunch på lördagen.

Efter maten så hade iaf några av oss trekamp. Kubb, blåsrör och soft air gun skytte. Jag och Malin förlorade alla grenar. Killarna måste ha vart dopade. Helt klart!

Efter att man umgåtts mera och blivit rätt trött så var det dags att gå till sängen. Somnade rätt snabbt!

Vaknade på lördagen runt 10 tror jag klockan var. Skönt med sovmorgon ibland.
Gick och åt lite frukost. Och efter det gick vi ner till stranden så barnen fick bada lite:)
De tyckte det var superskoj.
När det var färdigbadat och solat så gick vi upp för den där jävulsbacken tillbaka!! Den är bara sååå jobbig!!

Sen var det dags för lunch. Vi skippade grillningen och åt mer sill och potatis ist.

Sen började det tokregna och åska. Hade ju tänkt packa in oss i bilen och fara hem! Fick fundera om lite där. Hade noll lust att springa ut i ösregnet. Men efter en stund vart det uppehåll så skyndade vi oss ut till bilen med barnen och tackade för oss:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är det att vara gift med världens västa man? ;P

Anonym sa...

Hej din lilla läckersnäcka. :P Du jag måste instämma med Sara, hur är det att vara gift med världens västa man? ;) hahahahaha...jag dog när jag läste det.
Det jag egentligen ville säga var att GUUUD vad trevligt att du tagit tag i bloggen igen, du har varit lite oaktiv senaste tiden och man vill ju gärna höra vad du har för dig. :)
Var tusan jobbar du nu egentligen?
Kram