onsdag, oktober 01, 2008

Blä

Det är sååå tråkigt med allt underarbete när man ska måla. Jag vill ju göra det noga också, för om man inte gör det så syns ju varje liten skavank under färgen.
Har en liten garderob där uppe också som nån byggt dit. Alltså den är inbyggd i väggen och max 40 cm djup.
Den har jag tagit bort dörren på och hade tänkt måla vitt i den. Där hade jag tänkt fuska och måla på tapeten. Men så tänkte jag om nu när jag ändå drar bort tapeterna som är under listerna. Så jag tog bort allt det som var i den.
Dörren kastar jag bort för den var så ful och så tänker jag hänga upp tyg för där ist sen.
Innan var det ju min mans dotter som hade sina kläder i den garderoben, men när vi är klar med den stora som vi håller på att bygga så kommer hon att ha sina kläder i den.
Så i den lilla kommer vi att ha badlakan ist.
Måste nu bara köpa nya hyllplan till den lilla garderoben. Kastade de som var i den innan eftersom de var så fula även de.

Annars då? Jo, har ju då en paus nu. Sitter och funderar på vad vi ska äta till middag idag min man och jag.
Ska nog ta en tur till affären och se om jag kan hitta nått smaskigt där :)

Är nog även dags för en tur med Dutchess.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, ja om det ändå kunde vara så att nån med det namnet kunde tvätta åt oss istället. ;P