söndag, oktober 12, 2008

Ja, min söndag då.

Vaknade idag och var inte så himla pigg eftersom jag då hämtat min man inatt i Sundsvall.
Gick ner och slog på frukostmaskinen. Dukade sen fram till den vanliga barnfrukosten.
Alla var då uppe utom min man.. det tog ett gäng timmar innan man fick se honom :)

Har mest tagit det lugnt. Städat, men ytterst lite. Vikit lite tvätt som var torr, hängt en maskin tvätt och slagit på en ny.
Pakade även Mias saker eftersom hon ska till Farmor idag och sova där tills imorn.
Har packat mina barns kläder med så slipper jag göra det i panik imorn. Brukar lätt kunna bli så, vilket resulterar i en Emma som skjutsar sina barn till skolan med håret åt alla håll och kanter och ser väl ut att kunna passa in på enn mentalsjukhus :)

Men imorn ska jag bryta den trenden tänkte jag. Så nu är som allt klart redan. Ska bara lägga fram morgondagens kläder så är det fixat det med.
Kanske man kan låte dem sova i de kläderna så är de som redan påklädda när jag väcker dem?!
Nä, skippar den idéen.

Har iaf skjutsat in lillasyster till bussen, åkt hem och satt mig här för att uppdatera lite.
Snart ska jag börja förbereda maten, vad man nu ska hitta på idag. Lasagne kanske?

Sen ska jag tycka otroligt synd om min man också. Har nämligen inte gjort det något idag.. och han tycker jag är elak när jag sitter och skrattar åt honom när han ser så ynklig ut!

Men vad ska man göra då?? :)

Inga kommentarer: