lördag, oktober 04, 2008

Hallå hallå!

Jag har ett tips.. till er som funderar på att renovera. MÅLA PÅ TAPETEN.... även om det är struktur!!!
Nä, ok.. men köp iaf ett spackel som inte stelnar till betong.
Min man sa att jag säkert hade köpt husfix.
Jaha? Har jag det?! Inte en jäkla aning faktiskt. Men det skyller jag på Fresks i Härnösand eftersom deras service är under all kritik. Ingen kom och frågade om man ville ha hjälp och alla som man såg stog och pratade med nån bekant som kom in och sa hej!!!!!
Köpte ju iaf ett nutt spackel som jag la på där jag inte gjort innan. Och det har gått superlätt att slipa det. Har ju inte ens använt slipmaskinen där. En dröm var det!
Men så till slut idag så gick ju ju upp för att slip atill den där skitväggen som jag hade de där skräpspacklet på. Men jag gav upp.
Jag har nu alltså stått och skrapat bort det där spacklet. Och det har tagit tid!!

Nu kan jag iaf säga att jag bara ska vänta tills spacklet jag nu lagt på d'r ist ska torka lite snabbt. Har en fläkt där uppe också så det ska torka snabbare!!
Förhoppningsvis är det snart torrt så jag kan:

  • Slipa
  • sopa av väggar och tak
  • dammsuga
  • torka golvet
  • MÅLA lager nr 1

Klockan är ju faktiskt bara strax 21 så jag borde ju hinna med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej på dig!!

Allt är väl med oss =) Vad duktig och flitig du är... Hoppas det blir fint och att inte spacklet ska jäklas mer ;)
Hur är det själv?? Var bor du nu?