söndag, oktober 05, 2008

Min dotter!

Jag har ju då en dotter som är 5 år ung. Ganska så lillgammal denna damen.
Igår så skjutsade deras far ut henne och hennes storebror till min kompis Malin och hennes familj. Så nu skulle de sova där då.
Leija hade lekt en hel del med Jens (malins sambo).
Hon hittade även en mobiltelefon. vet inte om det var en leksakstelefon eller om det var en gammal som barnen fick leka med.
Iaf så sa då min dotter att det var hennes PojkvännER hon pratade med.
Alltså inte bara en, utan flera?!

Och så hade hon sagt till Jens att han ju kunde vara hennes kille. Eller ja.. en i raden då kanske.

Känns som att Malin får hålla extra hårt i Jens nu... och att jag får ta mig ett snack med min 5-åriga dam nä hon kommer hit imorn!


Frågade henne även vad hon hade gjort idag (igår).


  • Jag klev upp, som tur var.

  • jag såg på film med pappa

  • fikade frukost

  • borstade tänderna

  • klä på sig kläderna

  • ta på ytterkläderna

  • hämta nån som pappa skulle skjutsa nånstans

  • Ringde och ringde och ringde till Malin som inte svarade

  • Till slut så svarade hon

  • åkte hem

  • åkte till Malin

  • gick upp å lekte

Det var en redig beskrivning det. Nu vet jag precis allt hon har gjort :)
Förutom när hon gått på toa då... det måste hon ha glömt!

Här är hon min lilla dam.

Hemma hos mormor när hon fyller år.

Tårtan som jag så finurligt fixade. de var ju 3 som fyllde år. Min dotter Leija, min lillasyster Stina och hennes kille Johannes.
Alla på samma dag :) Och 40 år fyllde de då tillsammas.

Här är min lillasyster Sara och hennes kille Pierre.
Sara önskar sig hädanefter leksaker när hon fyller år även hon.

1 kommentar:

Anonym sa...

fina bilder!