fredag, oktober 03, 2008

God kväll!

Nu är man ensam igen. Mannen kom hem åt mat vilade sig i soffan med mig och har nu åkt för att jobba igen!

Känner att jag har haft en hel del energi idag. Jag fick ju allt som skulle spacklas klart. Och har även börjat slipa. Jag har lagat middag. Ugnsstekt falukorv. GIllar inte det men ville prova nått som inte är det vanliga.
Mannen gillade det iaf. Tur de! så man inte hade gjort det helt i onödan.
Bakat har jag ju hunnit med också. Blev en banankaka, kolakakor och sån snabbkola då min man var sugen på godis.
Har dock inte provat nått av de själv, men fick tummen upp av min man iaf :)
Har även kikat på Idol. Jag vet inte.. tycker det känns som att en del inte har nått där att göra?! Jag brukar inte följa Idol. Har iaf aldrig gjort det innan så det kanske alltid har varit såhär? Och sen har det blivit bättre? Fast iofs så tyckte ju jag inte att Marie som vann förra året var rätt vinnare.
Ja, det löser sig säkert det där med.

Ska strax gå upp och slipa klart de lätta väggarna. Dvs de som jag har det nya spacklet på. Köpte ju ett i början. Men de vart ju som betong. Tar hur lång tid som helst att slipa ner. Tom när jag använder slipmaskinen!
Så jag gick ju och köpte nytt spackel och det funkar superbra och är väldigt lättslipat.

Men som sagt. Mitt mål idag är iaf att slipa de lätta väggarna. Så tar jag de svåra imorn på förmiddagen sen kan jag måla. Skönt att få det klart sen. Funderar på att ge mig på att fixa trappen på en gång när jag är klar. Det är ju inte så himla mycket väggyta där.
Men jag undrar hur de som satt fast taklisterna har gjort det?? Är ju högt som 17 där?!
Och nej, min man når inte heller!
Finns det stegar man kan ha i trappor? Alltså vars ena sida är kortare än den andra så den kan stå på 2 steg???
Tåls att kolla upp det innan jag ger mig på nått jag inte kommer att klara av!

Inga kommentarer: