fredag, oktober 10, 2008

Haha

Satt och läste lite i Wysteriias blogg... om hur hon först körde fel när hon skulle till Göteborg. Och sen att det vart fel när hon hamnade i Göteborg.
Kan säga att jag tror det är en knasig stad när man ska köra bil. Jag tror faktiskt att det inte går att köra som man ska där.

I somras skulle vi då försöka ta oss ur stan.
Hamnade då i en trevlig bilkö. Och då kan jag tillägga att jag tycker det är himla smidigt att köra i Stockholm. Därär alla trevliga bilkörare. Så är det INTE i Göteborg. Här ska alla först!
Iaf, tillbaka till bilkön.
De har ju sånna trevliga spårvagnar. Och de går ju på rälls. Som ligger överallt. Nu skulle vi då korsa ett. Och jag missbedömde lite. När bilen framför körde fram så trodde jag att jag ju får plats bakom honom utan att hamna på spåret.
ELLER HUR!
Jag stog mer på rällsen än framför. Sa att jag hoppas det inte kommer nån spårvagn och kollade åt höger. Men va fan! Det kommer ett nu!!!
Min syster tyckte det var mindre skoj.. och jag fick liiite panik. Tur de har bromsar de där.
Vågade dock inte titta på den som körde vagnen. Tror ni han/hon var sur?
Mitt problem var ju nu att komma bort därifrån. Men kön stog helt stilla. Körde upp på trottoaren så gott det gick men kom som inte bort helt från spåret. Så helt plötsligt så rörde bilen framför på sig(som inte ens kunde försöka köra fram liiite när den såg vad som hände. Tack för hjälpen).
Så ska jag då köra fram från spåret, nä, men då kommer det nån från en annan fil och ska då promt köra före mig fast jag står på spåret och har en spårvagn i häcken.
Då vart jag fan sur och markerade att jag tänker köra före!!!
Nästa gång jag ska köra i Göteborg så parkerar jag utanför stan och tar mig in på nått annat sätt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Va roligt! Vad tycker du då? Vorde intressant att veta :)

Anonym sa...

Haha! Jadu, som Mölndalsbo kör jag ju i Gbg var och varannan dag. Men visst är det knivigt på sina ställen och det är ofta man ser turister på somrarna som kommer i kläm framför spårvagnarna. Mycket enkelriktat är det också, så det gäller att veta precis hur man tänker köra innan man sätter sig bakom ratten, annars är man ute på Hisingen innan man vet ordet av!

Kul att du kollade in min blogg!

/Monica