onsdag, oktober 01, 2008

Trapp

Är snart klar med allrummet där upp som tur är. Och nästa projekt är redan under planering. Tycker det är smartast att ta trappen då. För när jag är klar med rummet där uppe så är ju allt klart utom lilltoaletten. Och det kostar ju lite mer att fixa än ett vanligt rum. Så det får vänta ett tag. Och gör jag då trappen så är det bara en del rum på nedervåning kvar. Känns skönt!

Funderar även på att måla väggarna i trappen vita, och sen ha alla kort på barnen och så där. Har ju lite svårt för att hänga massa bilder på väggarna överallt då jag tycker att det lätt kan bli lite rörigt.
Men där i trappen kan vi ha dem och så några fina lampor därimellan.
Tror det kan bli bra.
Sen så funderar jag på att måla själva trappen svart. Min man var lite tveksam till det men har en del bilder jag måste visa honom. Väldigt snyggt faktiskt!



Här är en där de bara målat spaljen svart och gjort en del på stegen svarta.


Och här är en där de målat själva trappen svart.



Här är en bild där de målat trappen vi, men ledstången är svart och så har de lagt på en svart matta. Snyggt även det!

Vad tycker ni är snyggast? Kan tillägga att trappen nu är helt vanlig i Furu. Som jag då tycker är hemskt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej!

Den översta eller sista.... Det beror lite på stilen i hemmet förstås!? Den övre känns mer modern, medan den andra kanske passade mig mer i smaken =)