onsdag, juli 09, 2008

Arg

Tänk om man kunde byta far till sina barn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han kan verkligen få mig superirriterad med sin barnsliga och otroligt omogna sätt att handskas med situationer.

Som t.ex. Leija verkar vara lite jobbigare när hon är där hemma än när hon är hos oss. Då verkar han tror att han kan använda som argument mot henna att hota henna att hon inte får följa med på VÅRAN semester till furuvik!!!! Det har han ju för 17 inget som helst med att göra!!!! Det är ju jag och Johan som ska åka dit med barnen.... inte han. Så nu ringer han.. ja du får göra som du vill om du ska ta med henne. Hon får tills imorn att bättra sig.. Jaha?!
Och om hon inte gör det då? Får jag inte ta med min dotter på semester då?? Glöm det. Det är jag som bestämmer det.
Han frågade då om han inte skulle kunna använda det som ett HOT? Nä, sa jag det kan du inte göra. Jag skulle kunna göra det på mina veckor om nån skulle göra de. Men inte han. Då får han ju använda sig av nått han kan ställa in om det skulle bli så.
Svaret jag då fick av honom var att det ju är på hans helg vi far. JA, för att vi frågade honom om vi kunde ta barnen då. Jag ska aldrig mer byta med dagar med honom. Man får alltid tillbaka det som ett hot om att han då kan ändra sig ang. bytet. Jag ska informera honom om att jag inte vill prata med honom i telefonen heller om det inte har med barnens hälsa att göra. Jag får verkligen inte ut någonting av att prata med honom. Förutom att han väldigt ofta får mig på dåligt humör p.g.a. hans stadie i mognad. Våra barn ligger före honom på den skalan!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: