onsdag, juli 23, 2008

Jobbigt!!!

Fy vad jag har varit duktig!! Jag har nämligen grävt upp 3 buskar som var typ halvdöda. Närmare heldöda faktiskt.
SÅååå jäkla jobbigt. Men men. HAr man väl börjat så var det ju lika bra att få det gjort. Även om jag funderade på att skita i det både 1 och 20 gånger.
Men nu är de borta och så har jag planterat mina 2 rododendron där. Måste dock köpa minst 2 till för att det ska se ok ut :P Vart lite tomt. Har fotat så bilder kommer sen.
Har även städat upp där vi har barnens cyklar. Var massa annat som stog där som inte ska vara där. Så nu är det fint även där:)
Säg även att gräset där jag sått frön nu börjat växa.
Härligt, snart kan man säga att hela framsidan är HELT klar!! Har iaf inga rabatter kvar att rensa eller så.
Det sista där är att gräva upp lite runt stubben till det gamla döda körsbärsträdet. Sen såga av det och lägga på ny jord och lite gräsfrön.
Och det håller jag faktiskt på med nu. Men det var lite jobbigt att såga så jag var tvungen att ta en paus.
efter det ska jag strö på jord och imorn ska jag inhandla mer frön :)

Sen ska jag ta tag i en rabatt som jag absolut inte vill ta tag i... massa buskar som ska bort. Och eftersom det var så jobbigt att få upp de 3 jag jobbat med idag så haf r jag nu ingen lust.. men men, bara ta tjuren vid hornen. Får dock se hur mycket jag hinner. Ska iaf börja med att flytta alla perenner som står där. Har redan flyttat en.
Måste dock hitta nått bra ställe att flytta Pionerna till. De är ju 3 jättestora och 2 små. Hm.. får ta mig runt på tomten och kolla var de kan tänkas få en bra plats.

Som ni ser så har jag en del att göra :P

Men nu ska jag ta och hänga upp tvätten som är klar, slå på en ny maskin och fortsätta med det förbannade körsbärsträdet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad du är duktig! :D
Har en blogg heeelt tillägnad dig. Läs den. Puss