söndag, juli 13, 2008

Söndag!

Japp! Det är det idag.
Haft mycket att stå i och har fortfarande en hel del disk kvar att ta tag i :P
Har haft besök av först Lars och hans dotter Ilona. Lars skulle hjälpa min man med nått datagrejs. De fick inte till det!

Iaf när de hade farit så kom min mor, mina 2 systrar, Johannes, min bror, Erica och min kusin Josefin.
Kubb och grillning stog på dagordningen.
Innan de kom hade jag fixat iordning kycklingsallad, fetaostdressing, vitlöksdressing, italiensk dressing, varit och plockat rabbarber och gjort en rabbarberpaj. Duktigt av mig. Just ja.. tinat kyckling och marinerat den också.
Så när de väl kom så pratade vi lite och sen så tog vi tag i kubbandet. Vårat lag vann 2 av 2 omgångar. Sweet!
Efter det så vart det grillning och dukning. Väldigt gott allt. Efterrätten med.
Kom på nu att jag ju faktiskt hade gjort vaniljsåsen med innan de kom:)

Efter varmrätt och efterrätt intagits så vart det en del snack innan de skulle fara hem. Sara skulle ju upp supertidigt, och mamma Johannes och Erica skulle upp tidigt för att jobba.

Strax innan de for så åkte min man och jobbade. Så när min familj lämnat mig så vart jag helt solo.
Ganska skönt. Fyllde en maskin med disk. Ska strax tömma den och sätta i resten av disken.
Annars har jag städat bort allt så det är rent och fint här igen.
Har även en kvarglömd telefon och en kofta som ska med till sundsvall imorn. Finns nu på hittegodsavdelningen i min väska. Måste ligga i den för annars glömmer jag det garanterat hemma.

Fick iaf mer besök av Tommy och hans blivande fästmö Eliin. Japp, det ska vara 2 i. De skull elåna datorn och kika på ringar. Hittade mycket fint gjorde de. Jag hittade till min fasa våra ringar som jag och min man har.. för 5000:- billigare än vad vi köpte dem alla 3 för!!!!
Jaja, inte så mycket att göra något åt nu.

Nu kommer min man hem så nu ska vi mysa i soffan.

hej då

Inga kommentarer: