fredag, juli 18, 2008

Fy!

Jag har sååååå tråkigt nu. Min man har precis åkt från kramfors. Och det tar ju sin lilla tid innan han är hemma då. Suck!!!

Hade man kunna spela kubb med sig själv så hade jag gjort det nu.. bara för att få nått att göra. Eller det kanske går? Jag skulle ju vinna vilket som iofs?!

Nä, det får vi ta imorn när det är fler här :)

VAd ska jag nu hitta på då??

Har tinat degen, men kan ju inte börja med de än.

Har iaf fått hem ännu fler huskataloger idag. Har ju typ beställt 1000 st, eller ja.. kanske 25 iaf. Fått 7-8 st än så länge. Ska sätta mig och kika i dem senare. Finns ju sååå många snugga att titta på. Och en del leverantörer är faktiskt riktigt billiga på hus.. Trodde liksom att det ALLTID var dyrt om man skulle bygga nytt. Men ruskigt billiga faktiskt en del.

Det är ju så att vi ju ska flytta till sundsvall om 1-2 år. Och vi vill liksom kolla alla möjligheter. Men just nu så lutar det faktiskt åt att köpa ett. Inte nyckelfärdigt dock. Vill kunna göra det EXAKT som jag vill ha det. Och pappa ställer nog upp med lite hjälp. Dock så kan jag ju fixa en hel del själv. Tapetsera och måla. Lägga golv också. Det pappa skulle få hjälpa till med är ju då att lägga kakel och klinkers.. och golvvärme då.

Det som får oss att inte köpa nyckelfärdigt är att där skilje det ganska mycket. Alltså på de dyra sorterna så vart det över 1 miljon dyrare att köpa nyckelfärdigt än att köpa stommen bara. Mycket pengar de. Och just nu så har jag svårt att tro att det blir dyrare att köpa vitvaror och så själv.
MEN det måste ju såklart kollas upp innan dagen för ett beslut kommer.

Man måste ju även hålla koll på tomter. Måste ju ha en sån med.

Men som sagt, ett tag kvar dit.

Men kul att sitta och kika redan nu iaf:)

Inga kommentarer: