tisdag, juli 29, 2008

Sen start idag

Fast jag klev upp tidigt så har jag inte haft tid att blogga förens nu. Klev upp 7:15 och gick ut med hunden. Sen gick jag in och gav henne mat. Fixade även gröt som alla kunde äta till frukost. Sen klev min man upp och kände sig inte helt kry. Så han blev hemma. Skönt tycker jag, även fast han inte orkar göra nått.
Sen kom Mia upp och sen Jacob.. eller om det var tvärtom.. ah, spelar ju ingen roll. Gick upp för att väcka Leija med.. men hon ville då inte kliva upp. Mamma upp i dan :P
eller ja, nu vart det där kanske lite fel då jag skrev att jag klev upp tidigt.. Men jag var så innan.
Efter alla fått sin matranson så klädde vi på oss och gick ut. eller ja, nästan alla då. Min man stannade inne.
Gav mig på rabatten som jag håller på med. Gigantiska stövlar har jag på mig så inte myrorna kan bita mig. Så nu är det bara bromsar och myggor som är i vägen för mig.
Kan säga att de där stövlarna iaf är skitvarma. Fodrade är dem. Men vad göra. Har iaf gått fort att få bort det mesta nu. Faktiskt nästan klar. Tänkte dock fråga om min man kan hjälpa mig med rötter från 2 buskar sen. Är ju skitjobbigt att gräva/klippa upp dem själv!
Har grävt upp nästan alla liljor som fanns där med. De ska ju omplaceras. Var så in i helskotta många så jag ska göra en hörna med bara liljor tänkte jag. Hittade ett perfekt ställe för dem.
Sen har jag klippt bort döda kvistar i alla buskar som ska vara kvar. Blir nog riktigt bra det där till slut :)
Och efter allt de jobbet så var jag tvungen att ta en paus. Och jag luktar nu inte såå himla gott ska ni veta.
En riktig karl skulle nog nån säga om de inte visste att det var jag som luktade.. eller osade kanske man ska skriva?!
NÄ, hjälpa mannen med middag ska jag öra nu.

Inga kommentarer: