torsdag, september 04, 2008

Bloggeriet!

Har funderat en del på det här med bloggeriet. Inte mitt eget dock utan på en del andras bloggar.

Tycker det är så tråkigt när man läser en del bloggar som man klart och tydligt märker att de inte har så mycket egna idéer. Har speciellt en blogg som verkligen gör så. Den har som sina bloggidoler. Och så fort nån av dem gör nått så kan man snart se nått liknande i den bloggen. Är inte det lite tråkigt?

Jag har verkligen inte influenser från nån annan. Alltså jag har ju visserligen börjat blogga efter tjat från en del jag känner. Så visst har jag gjort som andra då!

Men innehållet i min blogg... helt mitt eget utan nån som helst idé från någon annan. Bara mitt eget flum liksom :)
Jag har ju bloggar jag följer också. Men idoler, det kommer nog ingen att bli.

Man kan ju märka en del trender inom bloggandet också.
Videoblogg t.ex. det är något som jag verkligen aldrig skulle lägga in.
Det finns de som fixar det med bravur. Men sen finns det några som jag bara vill skämmas över.
Varför göra sig till? Göra minspel som inte liknar nått som de ser ut i vanliga fall?Jag skulle personligen skämmas ihjäl inför mina riktiga vänner om de fick se nått liknande på mig. Alltså de man känner ser ju sånt?!

Jag tycker att man helt ska blogga för sin egen skull. De som vill bli stora bloggare kommer att bli det om andra tycker att man är en intressant människa, vilket resulterar i en intressant blogg.
Är man inte en intressant bloggare så kommer man nog aldrig att lyckas, vad man är gör?!
Tror ni inte det?

Sen finns det ju såklart de som lyckas på andra sätt med. Genom att folk läser bloggen för att bloggaren är knäpp på nått sätt. Men vem vill ha en blogg som folk bara läser för att ev. skratta åt en?

Summa summarum så tycker jag att en del bloggare ska blogga mer för sin egen skull än för andras!

Inga kommentarer: