fredag, september 12, 2008

Äntligen helg!

Ja, här har man varken haft tid eller ork att blogga så mycket under veckan. Har ju skjutsat barn till och från skola/dagis + att jag har haft en sjuk man som har velat ha uppmärksamhet. Men jag klagar inte.. har ju fått ha honom hemma lite extra.
Ett litet minus är att han nu har smittat mig lite med snor. Men jag överlever. Jag är ju kvinna!

Har inte så mycket att skriva om min vecka då det inte hänt så mycket.
Dock så var jag och Leija på stan i går med Ewa, lilla Iris och Alex. Himla trevligt :)
Shoppade en del nödvändigheter åt barnen. Strumpbyxor åt tjejerna, långkalsonger åt Jacob, strumpor åt alla, supersöta skor åt Leija, hårsnoddar åt Leija, jeans åt Jacob.
Leija köpte även nagelfilar åt sig själv.. med Hello Kitty på :)
Vart lite åt mig själv också. En svart top (Katja) och ett par tights (argyle) från Gina tricot.
Och äntligen fick jag med mig nagellackborttagningsmedel (lång ord) hem. Har glömt bort det allt för många ggr nu. Men skam den som ger sig.

Vi tog även en fick på Pallas. Supersmarrigt!

En rolig sak som hände inne på Gina var att min dotter ville ha tuggummi. Jag sa att jag inte hade, Ewa sa att hon precis tagit det sista som hon hade.
Sen skojjade Ewa med Leija och sa att hon kunde få det hon hade och plockade ut det ur munnen. Min dotter tar då tuggummit och slänger in det i munnen. Inte riktigt vad jag eller Ewa hade trott skulle hända :)
Hon är rolig min dotter!

Idag så tog jag och Dutchess en tur runt en del av Sidsjön. Skönt med frisk luft. Efter det så åkte jag till min mans jobb och skulle hämta lite grejor av honom.
Sen när jag åkte därifrån så kom jag på att jag nog glömt min sons schema hemma hos Ewa. Så sms:ade henne om de. Och visst var det där. Och hon skulle vara hemma så jag tog en tur dit, och vart kvar tills jag skulle hämta dottern på dagis.
När jag kom till dagis så låg min dotter och sov?!
Här ju inte direkt till vanligheterna att hon sover mitt på dagen!
Fröken sa att hon knappt hade ätit nån lunch. Hade blivit jätteledsen och sa att hon saknade mig. Mammas lillhjärta. En fröken hade iaf satt sig i soffan med henne och läst saga och så hade Leija fått en glass där ist för att sitta med alla andra när hon var så ledsen.
Och då hade hon somnat där.
Jag väckte ju henne då. Och gissa om hon var varm! Lillgumman hade feber.
Så det var bara att klä på henne och gå till bilen och åka till Jacobs skola och vänta en stund tills han slutade.
Sen for vi och hämtade Mia på skolan och så åkte jag för att handla lite. Hade inget skoj hemma till middag idag.
Fick bli fläskfile med klyftpotatis och vitlökssås. Himlarns gott :)

Nu sitter tjejerna och tittar lite på tv (alvedon is the shit) och Jacob spelar 360 med Johan.

Förresten..
Hur förklarar man för en 7-åring att han visst stavar sitt namn med ett C i ist för ett K??
Han holler ju som på att lära sig alla bokstäver nu. Och vet ju då hur man säger C. Och så utalar man ju inte Jacob. Det låter ju som ett K?!

Häromdagen hade nämligen en fröken som Jacob inte har i vanliga fall stavat hans namn med K, och jag sa att de stavat fel.
NÄ, sa han. Det har dom INTE!!!
Alla andra stavar med K...

Tips tages emot tack!

Imorn så får vi besök också. Sara, Piere och Julle kommer hit imorn och stannar tills på söndag :) Kul det ska bli. Barnen längtar.

Nä, tror om man ska ta och slänga sig i soffan med de andra?

See you!

Inga kommentarer: