söndag, september 07, 2008

Coop!

Så... nu har jag varit och handlat lite mat. Min man ville ju ha nått gott idag, så det får bli pizza.
En himla god pizza faktiskt.

Pizzadeg:
25 g jäst
2 ½ dl vatten
2 msk olja
½ tsk salt
ca 7 dl vetemjöl (jag brukar byta ut större delen av mjöl till rågmjöl)
Ska jäsa i ca 45 minuter.

Rå tomatsås
300-400g tomater
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 tsk oregano
salt & peppar

Brukar mixa allt efter jag kokat ihop det.

Som fyllning på pizzan blir det:
Mozzarellaost
Parmaskinka
Svarta oliver

In i ugnen på 250 grader. Jag har ingen tid jag går efer utan håller koll på den tills jag ser att den är klar :)

Innan man serverar den så lägger man på ruccola och strör över lite flingsalt och ringlar lite olivolja över det hela.

Sååå god pizza :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så seriöst!:D Jag åt tacosrester precis...haha ;D

Anonym sa...

uuuh låter juh trevligt ;p