söndag, september 14, 2008

Snorig!

Hello.
Nu är det söndag och jag är snorig. Min man har varot så otroligt bussig och smittat ner mig. Tack!
Hoppas dock på samma behandling av honom som han fått av mig.. Nu är det ju iofs så att han inte är frisk än heller. Så jag vet inte hur vi ska lösa detta?!

Har iaf haft besök av Syster, Pierre och hans son Julian.
De kom igår ganska tidigt och ganska snabbt så åkte jag och Sara och handlade lite.
Efter en del yrande så kom vi hem, för att ganska snabbt komma på att vi glömt köpa vit choklad till efterrätten. Typiskt. Bara att sätta sig i bilen igen.

När vi sen kom hem så började vi förbereda allt inför maten. Fyllde grillen med kol. Gjorde klart salladen, tinade kycklingen och la den i marinaden. Och fixade klart såsen så det bara var att värma den sen.
Barnen fick sen äta middag innan oss. De ville ha varm korv m. bröd. Ja.. alla utom Leija då som älskar kyckling. Så hon satt med dem medans de åt.
Efter det så var även våran mat klar, så det var då äntligen våran tur. Himlarns gott var det!
Blev ett glas vin till maten också. Gottigt.
Efter maten så var det då dags för efterrätt. Och eftersom vi vart sugna på både Gino och Pannacotta så gjorde vi en variant. Jag gjorde iordning (innan middagen då) vaniljpannacotta och så åt vi det med Gino, utan glassen då:)
Men det är ju så gott.
Har faktiskt 2 pannacotta kvar. Kanske ska ta en ikväll?

Annars så tog vi det väldigt lugnt igår. Såg på Musikmaskinen(hette det så?) och på extra extra.
Sen vart det nån film som gick på 3:an.
Sen slocknade vi:)

Idag har det inte hänt nått nämnvärt alls.
Så jag tror jag drar mig till soffan och resten av min familj nu.

See ya!

Inga kommentarer: