tisdag, september 02, 2008

Valpkurs!

Vi var ju på valpkurs igårkväll. Första träffen.
Det var superintressant, mycket info.
Och jag måste ju säga att jag trodde jag var påläst... Men icke!
Vi satt där allihopa som en samling puckon.. eller ja, tänk om nån av dem skulle råka läsa nu?!
Jag satt iaf som ett pucko, eller kände mig iaf lite dum.
Kursledaren frågade vilka som hade lärt sin valp kommandot Sitt?
Tror nästan alla räckte upp en hand.
Bra, sa han.. Då sätter vi hundarna här och går iväg och dricker kaffe medans hundarna sitter kvar.
Hm, tror inte det var en enda hund som då hade suttit kvar.
Han sa att nu när de är så små så gör de saker man lärt dem bara för sin egen skull. För att de får godis. Men det är så i början.
Efter ett tag måste man höja ribban. Sluta med godis och verkligen markera vad man menar, och markera när de gör fel.
Har iaf fått läxa också. Ska läsa på om ens egen ras så man kan berätta om den för alla andra.
Har redan läst på en del om de men ska verkligen plugga på det så det sitter.
Sen har vi fått en uppgift som han sa att vi kommer att klara om vi lyssnar på allt genom hela kursen.
Sista träffen så ska vi ha fått våra hundar att svara på en fråga.

Frågan är:
Visst är det skönt att denna kurs är slut?
Hunden ska då nicka.

Jag SKA lyckas med detta:)

Inga kommentarer: