fredag, september 05, 2008

Vedklyv

Eller heter det vedkapare?
Ingen aning. Men vi äger tydligen en sån. Fast våran granne har lånat den för länge sen eftersom den inte kommer till användning här. Iaf så kom grannen tillbaka med den idag så mu har vi en sån. Funderar på om man ska ta och sälja den. Aldrig att jag kommer gå ut och kapa ved med den. Är lite rädd för att använda sånna maskiner. Tror inte min man är så himla sugen på det heller. Vi köper ju färdigklyvt ved. Är ju liksom nog jobbigt att lägga in allt i boden. Tänk då att klyva allt också?!

Har iaf varit ute i skogen med Dutchess. Fy vad svamp det finns där nu. Synd man inte kan något om svamsorter. Älskar svamp annars, men kan inga förutom kantarell och champinjon utantill. Men jag får hålla mig till svampen man kan köpa.

Tycker dock att det är lite otäckt att gå i skogen nu. Är ju älgjakt. Hade iaf på mig en knallrosa fleecejacka så att en ev. jägare skulle se mig.

Inga kommentarer: