tisdag, september 16, 2008

Ojoj

I´m back Ewa :)

Hade helt enkelt inte tid att blogga igår. Klev ju först upp tidigt för leverans till skola/dagis med mina 2 barn. Bestämdes dock att Leija skulle vara hemma med pappa sin. Så släppte av Jacob på skolan och skjutsade hem Leija till sin far och lämnade av lite grejor där med. Också vart det en kopp kaffe.

Sen ringde min man helt plötsligt och hade fått tid på vc eftersom hans förkylning inte vill ge med sig.
Bara att vända om till Härnösand på en gång då ist för andra ärenden jag tänkt fixa i sundsvall.
Jag hade ju nämligen alla pengar, och det kostar att gå till vc.. därav att jag var tvungen att möta upp honom där :)

Och eftersom jag ändå mötte upp honom på vc så satte jag mig och väntade med honom där.
Att man alltid ska få sitta och vänta så länge när man har en tid? strax över 30min efter utsatt tid fick han komma in.
Vart stick i ficgret och så.
Det besöket slutade iaf med att han fick utskrivet en riktig hostmedicin och vart sjukskriven veckan ut?! Trodde inte man kunde bli sjukskriven för det.
Men men..
Idag då så var han ju såklart piggare så han åkte och jobbade idag.

Iaf så åkte vi och handlade efter vc-besöket. Kul att äntligen få med honom när maten ska inhandlas:) Han jobbar ju alltid annars.
KOm hem och tog det lugnt en stund. Tommy kom och hälsade på. Sen kom jag på att det ju kan vara bra att börja med middagen så jag hinner äta innan jag ska på valpkursen.
Sagt och gjort. Slpg på en kastrull med potatis åt killarna och en kastrull med vatten till min cous-cous.
Fram med en ugnsform som jag fyllde botten med grönsaker. På dem la jag laxbitarna. Kryddade en del och så in i ugnen.

Gjorde en kall sås åt mig och hollandaise-sås åt killarna som de ville ha.

Kan säga att jag precis han äta klart innan det var dags för mig och Dutchess att dra :)

Och på hundkursen gick det hur bra som helst. Riktigt duktig tjej vi har :)
Måste säga att man ju njuter lite när de andra påtalar att de tycker att jag har en så duktig tjej :)
Även kursledaren sa åt mig att det var en himla fin hund vi hade skaffat oss. Man blir så stolt!!
ÄVEN om jag vet att det kan komma ett eller flera bakslag i träningen med henne. Men jag njuter av detta nu så länge jag kan :)
Hade som vanligt blocket framme och antecknade så mycket jag bara kunde :)

När vi kom hem så tog vi en kisstur innan vi gick in.
Tommy var fortfarande kvar men gick efter en stund då han inte tyckte han behövde vara barnvakt nu när jag kom hem :)

Vi tog en dusch jag och min man och la oss i soffan och myste till en film.. smo jag naturligtvis somnade till :)

Gick upp till sovrummet och kikade på tv en stund innan vi båda somnade.

Inga kommentarer: