söndag, september 28, 2008

Slut på denna veckan.

Ja, snart iaf.

Igår hade vi en supermysig dag iaf. Klev ju upp kl 7. Hade då en timme på oss att äta frukost och så. Sen packade vi in oss i bilen.. Jag, syrran och så barnen då :)
Sen åkte vi och tankade bilen och drog sen norrut.
På vägen så passerade vi en trafikolycka som precis hänt. Det var fullt med ambulanser, poliser och brandbilar.
Tyckte det såg himla otäckt ut med bildelar över hela vägen. Och så höll de på att packa in de skadade i ambulanserna.
Läste i tidningen på nätet när jag kom hem att de inte verkade som de var så alvarligt skadade.
Tur de. Vart lite orolig då bilarna bara var skrot kvar av bilarna.

Iaf så kom vi fram till Övik ca 09:30. Letade oss fram till en parkeringsplats. Hittade vid Eon Arena. Har inte sett den arenan innan. Såg liten ut tyckte jag.
Iaf så gick vi sen till muséet som utställningen var på. Var en del kö. men inte så himla farligt. Vart värre bakom oss så det var tur vi kom när vi kom.
Barnen tyckte det var supercollt. Kom 2 sånna vita star wars gubbar och ställde sig på framsidan. Troopers nånting hette de tydligen sa min son :P
Och uppe på taket tittade Darth vader (stavning?) fram.

Väl inne så var det ju väldigt mycket coolt att titta på :) Och många våningar.
Man kunde även få klä ut sig till Jedis och bli fotade. Så klart ville barnen det :)
Man kunde även bli filmad med de klädena och lasersvärd när man fajtas. Framför en Greenscreen, sen la de in bakgrund efteråt:)
Så tjejerna provade på det. Jacob ville inte då han vart blyg när det var så mycket andra som tittade på.
Men nu har vi iaf en dvd med tjejerna som Jedis :)

När vi kikat klart på allt så var det bara att gå tillbaka till bilen och åka ner till Paradisbadet.
Betala in oss och byta om och sen in dit. Satta oss och fikade av det fikat jag tagit med. Sen var det bara att kasta sig ner i vattnet :)
Barnen åkte massor med kanor och rörde sig som vattendjur. Även jag och min syster hade väldigt roligt :)
Deras nyaste kana Magic eye var ju hur kul som helst :)

Efter ganska många timmar så vi in i duschen (strax innan de stängde). Han med att basta också, vilket var typ det enda kravet jag och syrran hade på denna dagstur :P

Efter det var det dusch och påklädning, och sen promenad till bilen. En del av oss var lite hungriga och syrran ville ha Mcdonalds. Vi fpr runt och letade för att till slut komma fram till att det nog inte finns kvar i Övik längre. Och på Max var det supermycket folk.
Så vi tänkte att vi håller oss till Härnösand så köper vi mat där ist.

På vägen hem såg Jacob 2 stora älgar som sprang på en äng nedanför vägen. Tur det finns vilstängsel.
För STORA var dem och inget jag skulle vilja krocka med.

Och oj vad skönt det var att komma hem sen!
Käkade upp maten och sen tog vi det bara lugnt resten av kvällen :)

Summa summarum så har vi haft det superkul iaf :)

Och sen så verkar det som att jag vår gå på Star Wars-utställningen imorn med.. min man är ledig då och vill verkligen se den han med :)
Och det är ju som sista chansen man kan se den nu på måndag och tisdag innan den drar vidare.
Så vad gör man inte för sin man??!!

Inga kommentarer: