måndag, september 01, 2008

Älgar!

Vaknade ju vid 8 idag då. Skulle ut och ta den vanliga turen med Dutchess.
Går bort till ängen som finns här bredvid vårat hus, som vanligt på morgonen.
Går runt där så hon ska få göra av sig. Helt plötsligt hör vi en kvist som går av en bit bort. Kollar dit men ser ingenting. Tänkte att det väl inte var nått speciellt.
Går lite mer med Dutchess som nu är klar med både 1:an och 2:an.
Helt plötsligt ser vi 2 STORA älgar längst bort på andra sidan ängen, som nu helt plötsligt kändes ganska lite. Jag vart skiträdd och vände snabbt om och gick hem!
Hua, de var ju skitstora!!!

Iaf så är vi klar för en ny dag med nya övningar idag.
Leija kikar lite på tv nu. Hon fick ju vara ledig idag då inte Jacob är här. Annars hade jag ju varit tvungen att åka in på morgonen eftersom han ju ska på skolan.
Men nu får jag och Leija en mysdag hemma tillsammans bara hon och jag.

Måste dock åka in till Sundsvall lite tidigare iaf, ska ju på komvux sen och prata om hur jag skall lägga upp mitt pluggande:)

Skönt att det vörjar rulla på nu.

Efter det så ska väl jag och Leija hitta på nått innan jag ska skjutsa henne till sin pappa. Sen ska jag och Dutchess hem och äta något innan jag och min man ska in på valpkurs. Tydligen måste det vara nått sorts info-möte första gången nu bara för man skulle inte ha med sig hunden.

Ska bli kul att få gå den med henne, så man lär sig alla kommandon och så. Jag kan typ sitt, ligg och apport :)

Nä, kolla runt lite på intranätet som min pappa skulle ha sagt :)

Tjing tjing!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken spännande upplevelse med änglarna!
Blir riktigt avundsjuk!

Anonym sa...

svar: tack :D