fredag, september 26, 2008

Hej å hå

Nu är äntligen pendlandet till Sundsvall klart för denna veckan! Skönt.
I veckan så har ju Jacob då gått i skola varje dag. Leija har gått på dagis mån, ons och fredag.
Jag har sysselsatt mig med att gå ut och spromenera, kollat i butiker, shoppat både mat och annat skoj, Hälsat på Ewa, Robert och lilla Iris. Som växer med en himla fart. Så himla kul med bebisar för det är alltid en sån himla skillnad i deras utveckling. Det var ju liksom inte så fasligt länge sen jag träffade henne sist men nu var det är helt annan liten dam :) Riktig ögonkontakt och grejor. De ni! Duktig tjej är hon iaf :)

I måndags var det ju då valpkurs också. Det går hur bra som helst. Dutchess får supermycket beröm av kursledaren. Vilket känns superkul då jag ju faktiskt lägger ner en del tid på att få henne så duktig.
Och det verkar jag vara rätt ensam om att göra på kursen. Lägga ner tid alltså.
Grejen är ju att det inte är så jobbigt. Man ska träna kort, men ofta.
Kursledaren tyckte iaf att vi kunde börja ägna oss åt en av deras aktiviteter som de har där, eftersom vi har en så duktig hund så sa han att vi ju borde använda oss av de :)
Funderar på lydnad isf. Rätt fränt när hunden följer ens minsta vink.
Får se hur det blir!

Och imorn då.. då ska jag och min lillasyster Stina och barnen till Övik. Vi ska gå och se på Star Wars the Exhibition. Har lovat min son att gå på det och den är ju bara kvar tills den 30:e september så det är ju som sista helgen man kan åka och se det. Efter vi tittat klart på den så ska vi åka och bada på Paradisbadet. Ska bli skoj. Har inte vart där sen Leija var typ 4 månader.
Så det ska ju såklart bli skoj för henne med som då inte kommer ihåg det. Ja, hon har ju sett kort men iaf.
Min man jobbar ju tyvärr hela dagen så han kan inte följa med. Han påminde mig även om att vi ju har hund?!
Jaa? Tänkte jag då. Då påminde han mig även om att man nog inte får ta med henne in på de grejor vi ska göra i Övik.
Ne just de.. klart han har rätt i det. Tur vi har en så himla snäll granne som är ledig då även.
Tack Tommy! Så Dutchess ska få leka med honom imorn :)

Nu måste jag kolla upp hur långt det är till Övik. Har ingen aning om hur lång tid det tar att köra dit. Måste även kolla vart utställningen håller till. Badhuset har jag koll på... men kan vara kul att hitta till det andra med :)

Ses :)

Inga kommentarer: