tisdag, september 30, 2008

Valpkurs

Igår var det ju då dags för valpkurs igen.
Fick veta en massa om lagar man måsye följa när man har hund.
Visste det mesta readn, men bra att de går igenom det :)
Dagens övning att lära sig var att få hunden att lära sig STANNA!
Finns 2 olika sätt man kan göra det på, tack och lov måste jag säga. För ena sättet tyckte då våran hund var obehagligt såg det ut som.

Men det andra sättet funkade superbra. Så himla bra faktiskt att vi fick en annan övning att öva på medans de andra fortsatte med Stanna!

Kul att det går så himla bra faktiskt:)

Nästa gång ska då vara sista gången. Och han sa att han brukar ha en extra lång träff då. Men vi har kursdeltagare som bor på Hemsön och de har ju färjan att passa. Så ev. blir det en extra träff ist. Mig gör det ingenting. Jag tycker detta är roligt :)

Nästa gång ska vi då gå igenom alla andra kurser man kan gå på BHK. Jag tror jag har rätt bra koll på dem redan. För jag har då redan planerat att gå allmänlydnadskursen med Dutchess. Vill kunna lära henne så mycket som möjligt så hon blir en himla fin hund :)
Tror de ska vara 9 månader för att kunna gå den men tydligen kan man anmäla sig så fort man är klar med denna kursen :)

Just nu håller jag på att Googla efter hur man lär hunden att nicka.
Fick ju veta det första träffen vi var på att under kursen kommer man att lära sig (om man är med hela tiden och lyssnar på allt), hur man får sin hund att nicka efter man sagt: Visst är det skönt att kursen är slut?

Jag har ju då skrivit ner allt som sagts på kursen så jag har ju all info kvar. Och jag har en gannska stark aning om hur jag ska gå till väga. Men vill som få det bekräftat så jag inte förstör genom att göra fel.

Men jag SKA ha lyckats lära henne hur man gör det innan kursen är slut :)

Inga kommentarer: