fredag, september 19, 2008

Hello!

Fredag idag då.
Det jag ska göraidag är att åka och köpa spackel. Har ju varit lite fram och tillbaka med det. Min man skulle ju köpa det iförrgår. Men han kom på att det ju är mycket billigare på t.ex. byggmax i sundsvall. Och dit skulle ju han och jobba dagen efter, igår alltså.
Igår kom han då på att han ju slutade efter att alla byggaffärer hade stängt så det skulle ju inte gå då heller.
Så idag ska jag åka och köpa det själv. Ska kolla med dem på affären, men som jag fattat det så är gipsspackel det bästa. Tydligen kan man ha upp mot en tjocklek på 8 cm utan att det spricker när det torkar!
låter bra det då det vi köpte på byggmax innan lovade upp till 5 mm tror jag men det gick knappt att ha en mm utan att det sprack!?
Jaja, jag hoppas de kan hjälpa mig att köpa ett BRA spackel.

Mannen jobbar ju även både dag och kväll denna dagen så jag har ju hela dagen på mig att fixa med rummet där uppe. Han kanske kan hjälpa mig att sätta upp skivorna till väggen som ska upp där bara så kan jag som göra klart precis allt?
Måste bara leta upp en hörnlist som jag lagt nånstans för den kan jag sätta upp helt själv :)
Känner jag mig själv rätt så kommer jag nog att sätta upp de där skicorna innan han kommer hem också.. om de inte är på tok för tunga vill säga.
Jag kommer mao fåp träningsverk i armarna.. eftersom jag måste såga!

De här kanske kan hjälpa mig med sågningen?

Inga kommentarer: