fredag, november 14, 2008

Bra jobbat Emma!

Ni kommer inte att tro mig!
Jag gick ut med Dutchess förut och skulle hämta posten.
Så såg jag en stackars grön liten larv som gick på stön. Tyckte så synd om den så jag tog den och stoppade försiktogt i fickan. På väg tillbaka från postlådan så hittade jag en till stackare, fast denna var brun. Gjorde likadant med den.
Sen kom vi in och jag la dem på bänken i köket. Tänkte ju såklart inte spara dem eller så. Tänkte faktiskt gå ut med dem i skogen eftersom det inte är lika mycket snö där.

Sen glömde Emma bort dem.

Kom precis på att de var där.

Men...

Nu är en av dem borta.. den bruna om någon undrar.

Jag hittar den inte. Undrar om vi snart kommer ha en fjäril här inne? För visst blir de bara fjärilar? Inte blir de nått annat hemskt djur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, men det finns en dörr till cykelförrådet och där behöver man inte taggen för att komma in. Och genom den dörren kommer man direkt ner till källaren och förråden. Tydligen är det någon nyckel på vift, för dörren var inte uppbruten. Om det nu inte är någon i huset.