onsdag, november 26, 2008

Elefantöra...

Jag har ju lyckats med en sak som min man inte låter mig glömma i första taget.
För snart 2 veckor sen var jag och mötte upp min man i Härnta för att äta lunch.
Vi hittade till ett "kebabställe".
Utanför frågar min man om vi ska gå in dit. Jag slänger ett öga på menyn.
Vet ni vad jag ser?
Det står ELEFANTÖRA!!!
Säger åt honom att jag måste kika lite mer på menyn. Tänkte att om de bara har sånna konstiga saker på menyn så vill jag då gå någon annanstans.
Ser då att de ju har sallad och hamburgare och liknande, så vi går in.
Beställde varsin hamburgertallrik och sätter oss.
Efter att vi har suttit en stund och ätit så frågar jag honom om det här med elefantörat.
-Älskling.. Det stod elefantöra på menyn där ute.. är det ett riktigt elefantöra??
Varpå min man håller på att dö av skratt?!
Jag fattar ingenting!
Min man berättar då att det är en typ av lövbiff som är jättestor. Därför kallas det elefantöra.

Man lär sig nått varje dag, i mitt fall ibland ganska många saker!

Inga kommentarer: