fredag, november 21, 2008

Hellu!

Ser nu att det inte vart nån bloggning alls igår. Skäms på mig!



Dagen igår var iofs ganska innehållslös. Jag for till Sundsvall och hämta min syster och hennes söta hundvalp.
Så nu är det fullt upp för Dutchess här hemma. De har så himla kul tillsammans. Och försiktig är hon också eftersom han är så liten.
Dragkamp har de om Dutchess leksaker. Han vill ju också leka med dem. Så han tar dem, hon jagar, och tar tag hon med. Sen drar de tills nån av dem släpper :)

JO, var ju på föräldrasamtal på Jacobs skola igår också.
Himla massa beröm fick vi. Snart läser han allt säger fröken.
Och hans starka sida verkar vara matte. Helt otroligt!
Hon brukar ju då skriva på deras tavla vilken sida de ska räkna till.
Och så en gång när hon tagit hem böckerna över helgen för att rätta dem så kom hon på att hon inte fått med sig Jaobs bok hem.. och det hade hon inte fått på nån vecka.
Då hade ju min son lagt den på ett annan ställe.. för när fröken lagt målet på sidan 30 i matteboken..
Ja, då hade min son räknat till sidan 52!
Och så brukar ju fröken klippa i hörnen när hon rättat böckerna, och det har ju min son då sett. Och klippt hörnen själv! :)
Fröken sa åt oss att hon ju då var tvungen att kolla så att Jacob verkligen kunde allt han hade räknat i boken.. och jo, visst kunde han det :)
Är jag stolt?? JA!! :)
Det enda han har lite svårt för i skolan det är att stå i kö. Men det skulle han bättra sig på sa Jacob :)

Vi var ju där ganska länge eftersom hon inte hade nån tid efter oss.. och berättade lite om sig själv när hon var liten.
Hon bodde då utanför Kiruna tror jag det var. Och hennes pappa jobbade som polis där.
Och en dag så skulle det då komma en polishelikopter till skolan som barnen skulle få se.
Och tuff som hon då var så gick hon till den som då körde helikoptern och sa att hennes pappa lovat henne en tur. Hon gjorde då detta för att impa lite på klassen.
Han som körde visste då inget men tänkte då att ja, han har väl lovat henne då. Och tog henne på en tur.
Efter nån vecka så fick hennes pappa hem en räkning på 300:-!
Då var det här ganska länge sen och det var nog en hel del då. Hon är ju kanske 60 år nu.
Hennes pappa hade inte blivit så glad och hon sa att han fortfarande nämner detta ibland :)

Inga kommentarer: