onsdag, november 26, 2008

Mitt i matlagningen.

Är som mitt uppe i matlagningen nu. Det blir köttgryta á la Emma här.
Med det menas att Emma som inte har så himla stor kolla på gryta tar det hon har. Nu tror jag min man har tur idag.
Jag hade grytbitar, rödlök, vitlök, paprika. Och så lite grädde och annat flytande.
Så tänkte jag koka potatis. Så säger min man i telefon att vi ju kan ha i morötter också.
Skit! Jag VET att det brukar vara det i gryta, men jag tycker inte om det och hade hoppats på att han inte skulle tänka på det han heller. Men inte då.
Så nu har jag skivat ner en ½ morot!
Svamp hade vi inte, och det är igentligen bara det jag behöver i en gryta förutom kött. DÅ är jag nöjd. Men det skulle min man köpa. Det är han nästan skyldig mig eftersom jag la i morot i grytan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha men du får ut o gå så långt en annan gång när du inte har druckit o mår lite bättre ;) haha

Anonym sa...

haha nej men så typiskt! ;D

Anonym sa...

Haha ni är bra roliga ibland =P