tisdag, november 11, 2008

Låsta räntor!

VARFÖR har vi låsta räntor för? Ja, såklart för att vara på den säkra sidan. OM räntar går upp vill säga.
Men såklart kan man läsa HÄR att villaägare gör klipp trots finanaskrisen. Wow, tänkte jag då. Och började läsa artikeln.
Det visade sig ju då att det var om man hade rörlig ränta på elen och rörlig ränta på lånen som det var så...
Och om man hade 2 miljoner i lån och hade en bensindriven bil man kör med ca 1000 mil/år.

Och inget av det stämmer ju på oss då. Vi har låst ränta på elen, låst ränta på huslånet. Vi har långt ifrån 2 miljoner i lån. ½ mille kanske? Vi har då även inte bara en bil.. utan 2. Bor man i skogen så bor man i skogen. 1000 mil/år är för oss fantasimil. Härifrån är bussförbindelserna ett skämt. Jag som då måste åka till sundsvall varje dag varannan vecka, måste ha bil och det blir då ca 12 mil t/r.
Min man jobbar i Sundsvall, och det mer än varannan vecka. Det är ju jämt. Och med hans bil så blir det samma sträcka.. 12 mil t/r.

Jag längtar tills vi flyttar till Sundsvall!!! Då slipper jag kasta tusenlappar på bensin varje månad.. och blir då också en av dem som tjänar på finanskrisen... mest pga av oss själva och inte pga räntor.. men ändå...

Inga kommentarer: