onsdag, november 12, 2008

Onsdagen snart slut!

Ja, nu är det mörkt här ute, sen kväll käns det som fast klockan inte är så himla mycket än.
Dagen började iaf kl 7 då min mans klocka ringde. Han sa att vi ju kunde snooza och sova en halvtimme till. Men jag var så in i norden kissis så det var ingen idé att ligga kvar.
Tog ist en dusch på 40 min. Mycket skönt!
Efter det så klev min man upp, något senare än vad han sagt :)
Slog till och drog ihop en äggröra till frukost. Mums!
Efter det var det bara att dra en borste igenom håret och fixa till fejset och åka. Åkte till min mans jobb och lämnade av honom där.
Själv åkte jag till Ewa och hängde där en sväng innan vi skulle träffa Alex på stan.

Väl på stan så gick vi runt och kikade lite. Shoppade inget då det är imorn jag får påfyllning.
Efter en stund på staden så gick vi till Pallas för en fika.
Kaffe och wienerbröd. Mumisgt värre. Tack Ewa för fikat :)

När vi skulle gå såg jag att klockan var liite för mycket.. typ 25 minuter mer än vad jag tänkt. Var ju bara att dra på sig kläderna lite kvickt, säga hej då till damerna och springa till bilen. eller ja, jag gick.. men snabbt!

Åkte till syrrans jobb och hämtade henne. Och ja.. jag var lite sen:) Men jag tror hon förväntade sig det, då hon denna gången inte ens gått ut för att vänta?!

När hon då väl satt i bilen så åkte vi till min bror för att träffa de andra och diskutera den kommande finlandsresan.
Vi bestämde att vi tar det på sportlovet ist. Då får vi mer tid att vara där ist. Plus att min man hinner ta ledigt för det. Så det blir bra.
Blev bjuden på kaffe och lussebulle också vilket var gott. Jag brukar i vanliga fall inte äta lussebullar förens just på lucia. Men de smakade lika bra nu som sen gissar jag :)

När vi var klara där så skjutsade jag Sara till stan och sen åkte jag upp med bilen till min mans jobb.
Där väntade pappa och Stina på m ig i pappas bil.
Vi åkte för att lämna bilnyckeln till Johan och for sen hem till oss.

Varje gång jag åker med pappa så vill jag bara stanna bilen och kasta bak honom i baksätet och köra själv. Han kan inte väjningsplikt i rondeller tex. Livsfarligt!
Höll även på att bli döv på kuppen. Jag vet inte om pappa bara har högtalare bak? men det var himla högt i baksätet iaf :)
Han satt tydligen och pratade med mig ett bra tag utan att jag hörde ett ord.
Men vi överlevde turen iaf :)

Bär vi kom hem så satte man en tumstock i handen på pappa så han kunde mäta och dona på inne på toaletten. Så nu har han tagit alla mått där på väggen som måste fixas.
Han ska kolla med sina kontakter vad det kalaset kan tänkas gå på.
Skönt att få det gjort också.

Nu har de åkt och jag bänkade mig naturligtvis här:)
Ska börja med maten snart också. Kyckling på menyn idag. Måste dock ringa mannen och fråga när han slutar så jag har nån koll på när han är hemma.
Plugga en del ska jag också hinna med innan han kommer hem :)

See you later, aligator!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag hade fattat det som att ni skulle flytta till sundsvall... men ska ni ändå renovera badrummet??
Ha de gott!

Emma sa...

Hej anonym :)
Jo, vi ska flytta till Sundsvall. Jag kommer att plugga på Universitetet där och min man jobber mest i Sundsvall. Jag har mina barn på skola/dagis där också. Så Sundsvall vill jag tillbaka till, min man vill dit med så det inte blir så långt till jobbet. Men min mans dotter gå i skola i Härnösand så vi måste vänta tills hon kan åka buss själv. Och medans vi väntar så fixar vi till en del skavanker på huset så vi höjjer värdet på det :)