tisdag, november 18, 2008

Tillbaka från optikern!

Ja, det var väl en himla tur att jag gick dit innan jag blev blind iaf.

Jag har då alrdig gjort en sådan synundersökning i hela mitt liv. En himla massa maskiner och mojänger. Barnen höll på att dö när jag fick ta på mig ett par glasögon som såg ut att passa inspector Gadjet(stavning?).

Ja, efter det var klart med undersökningen så säger hon:
Ja, du är ju lite översynt.

Yes, tänkte jag. Jag ser helt enkelt för bra! perfekt!

Och precis när jag tänkt klart det så säger hon: Men det anade du kanske redan? Med en ton som fick det att låta som att det inte var det bästa att vara översynt.

Jag sa då att jag inte har en aning om vad det betyder.
Hon förklarade då för mig vad det innebär. Jag hade visst en aning astigmatism(?) också, men inte så mycket att jag behövde göra nått åt det. Alltså inte glasögon för det synfelet.

MEN... jag behöver läsglasögon, typ.

Och jag då tänkte ju innan detta att OM jag måste ha glasögon så kan jag ju komma tillbaka sen och kolla på glasögon.
Men nej.. så fort undersökningen var klar så var det ut och prova.
Och OJ vad svårt!!!
Det finns ju en miljon att välja mellan!
Fick iaf med mig 4 par hem som jag ska prova. Och se vad min man säger.
Jag har iaf redan valt bort 1 par av dem.
Ska se om jag kan ta bild med Johans telefon så kan ni få se sen och hjälpa mig välja!

Nä, greja lite med annat nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan glädja dig med att jag också var översynt och hade glasögon från det att jag 10 år tills jag fyllde 19. Men det växte bort, och nu behöver jag inte glasögon alls, förutom ibland, men då har jag ett par med lägsta möjliga styrka (kostar typ 100 kr).

Anonym sa...

Jo tack, jag vet. Det är inte billigt. Men dom håller ju länge också:) Dom jag har är ju bara vanliga läsglasögon man kan köpa på statoil typ. Fast mina är köpta på Ögat.