söndag, november 23, 2008

Trevlig helg!

Har haft en sån trevlig helg. Stina kom ju då hit i fredags med sin lilla plupp. Eller ja, Tarantino heter han ju :)
Hade en lugn och skön fredag.
Sen på lördag så drog jag till sundsvall för att hämta in min syster Sara och hennes sambo och hans son Julian.
Kom hem tog det lite lugnt innan vi styrde ihop tacos. Himlarns gott!

Efter det så tog det inte lång tid innan sällskapsspel dök fram.
Sara & Pierre hade tagit med sig Trivial pursuit. Ett sånt man har en dvd-skiva till. Svårt, men med en hel del hjälp så vann våran lillasyster Stina :)
Det tog x antal timmar tills det var slut kan jag säga.

Efter det så var alla rätt så trötta. Så en efter en dropppade av till sängen. Jag tog mig en dusch innan jag knoppade.

Idag klev jag upp med nästan alla barnen. Började fixa frukost. Kokade gröt till ett helt kompani..
men det vart en väldigt mycket massa över.. var det 2 som åt?
Fixade iaf kokta ägg, äggröra, stekt bacon, massor med pålägg, mackor, kaffe, vatten och oboy.
Behöver jag säga att iaf jag blev mätt?

Efter frukosten har det inte blivit många knop. Typ det enda jag har gjort är en tur till affären för att köpa dasspapper. Ja, med 9 pers i huset så går det en del!

Gick igenom massa gamla kort också. Hittade en del smalkort på mig. De ska upp på kylen allihop som motivation. Jag har alla på den andra datorn med, men måste flytta över dem hit. Iofs så har vi ju usb-minne.. så det borde ju inte vara så svårt att flytta med en del?

Jaja, har iaf skjutsat hem hela skaran till Sundsvall nu ikväll. Och så har min man åkt till jobbet. Var nån som var magsjuk så han tog det passet. Är bara 3 timmar så det är lugnt.
Får jag lite ensamtid med mina barn. Sällan man har det.
Min man tog ju med sig dottern sin till farmor som ville ha lite barnbarnstid :)

NÄ, nu måste jag gå till mina barn. De har fixat pizzadeg så nu ska jag ställa den på jäsning.

Ses sen.

Puss!!

Inga kommentarer: